|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Az Országgyűlés kereskedelmi bizottságának ülése (2. rész)
|
Egyebek közt szükségesnek ítélik, hogy a vállalkozásinyereségadó-törvényben az ágazatnak jelenleg biztosított 40 százalékos kedvezmény fenntartása mellett biztosítani kell e kedvezményt az állami tulajdon után fizetendő részesedésre is. Ugyancsak szükségesnek tartják hosszabb távon fenntartani a kistelepüléseken működő élelmiszerüzletek forgalma alapján megállapított adókedvezmény jelenlegi formáját. Ezenkívül indítványozzák, hogy az élelmiszerkereskedelmi hálózatban dolgozók alapbére - a jövő évi népgazdasági tervben figyelembe vett bérfejlesztésen felül - átlagosan 20 százalékkal növekedjék. A sarkalatos törvények megvitatásának kezdetén Kilényi Géza igazságügyminiszter-helyettes adott rövid tájékoztatást. Egyebek között elmondta, hogy a kormány a háromoldalú tárgyalásokon született konszenzust figyelembe véve terjeszti be a javaslatokat az Országgyűlésnek. Az igazságügyi tárca ugyanakkor elvégzi ezek kodifikációs felülvizsgálatát. Ez azonban nem érinti a háromoldalú tárgyalások politikailag releváns eredményeinek felülvizsgálatát, csupán a normaszövegben fellelhető ellentmondásokat kívánják feloldani. Egyúttal bejelentette, hogy a törvényjavaslatok szövegét közzéteszik a Magyar Hírlapban. A vitában több képviselő vélekedett úgy, hogy az Alkotmánymódosítás szövegébe kerüljön bele az a passzus, miszerint az egyéni választókerületben, a megyei és az országos listán megválasztott képviselők jogai és kötelességei azonosak. Tóth Attiláné (Budapest, 56. vk.) az iránt érdeklődött, hogy a hétvégén létrejött Magyar Szocialista Párt miként vesz részt az esetleges további politikai egyeztető tárgyalásokon. Hellner Károly (Budapest, 32. vk.) egyrészt azt kérdezte, hogy mikorra tervezik a tanácstagi választásokat, másrészt pedig azt tudakolta, hogy az állampolgári jogok országgyűlési biztosa (ombudsman) és más, például kisebbség-, környezetvédelmi ombudsman rendszere az Országgyűlésen kívül is ki lesz-e építve. Csipkó Sándor (Bács-Kiskun m. 20. vk.) célszerűnek minősítette, hogy a sarkalatos törvényekről két fordulóban tárgyaljon a Parlament, mert szerinte így a háromoldalú tárgyalások részvevői is megismerhetnék a döntés előtt a képviselők véleményét. Németh István (Hajdú-Bihar m. 10. vk.) az SZDSZ és a Fidesz aláírásgyűjtő akciójára utalva megkérdezte: elegendő számú aláírás összegyűjtése nem akadályozza-e meg a Parlamentet, hogy döntsön az Alkotmány módosításáról? (folyt.köv.)
1989. október 9., hétfő 18:15
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|