|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Az SZDSZ ügyvivői testületének állásfoglalása a kormány gazdaságpolitikájáról és az állami tulajdon sorsáról (1. rész) (OS)
|
1989. szeptember 20., hétfő - Miközben a pártállam bomlása esélyt ad a politikai demokrácia megteremtésére, a magyar gazdaság lezüllése aggasztó ütemben halad tovább. A kormány azonban - a közelgő választásokra gondolva - óvakodik a határozott intézkedésektől. Halogatja a cselekvést, egyik napról a másikra kormányoz. A kormányzati űrben a vállalatok vezetői is a puszta túlélésre rendezkedtek be. Semmi nem kényszeríti őket a tékozló, veszteséges gazdálkodás feladására. Nem új termékek, új eljárások bevezetésével biztosítják jövedelmeiket, hanem hivatali és banki kapcsolataik mozgósításával, áremeléssel. Közben mind látványosabban zajlik a gazdasági hatalom átmentése. A vállalati törvény, a társasági törvény és az átalakulási törvény lehetővé teszi, hogy a vállalati központok vagyonkezelő központokká átalakulva egymás közt csereberéljék részvényeiket; így megállapíthatatlanná válik, ki a végső tulajdonos, és a régi menedzserek változatlanul ellenőrizetlen hatalmat gyakorolhatnak a vállalatok fölött. A vállalati vagyont önkényesen leértékelve magánszemélyeket is tőketulajdonossá tehetnek, anélkül, hogy azok megfizetnék tőkerészük valódi piaci értékét. Komoly a veszély, hogy külföldi befektetők is nevetséges áron juthatnak hozzá magyar vállalatokhoz. Mindez kétségessé teszi a tulajdoni átalakulás közgazdasági hatékonyságát, és okkal sérti az állampolgárok erkölcsi érzékét. A visszaélések miatti jogos felháborodás pedig könnyen tápot adhat a hazai és külföldi magántőke megjelenésével szembeni általános ellenérzésnek. Sürgős lépésekre van szükség, nehogy az új magyar demokrácia kezelhetetlen gazdasági csődhelyzetben szülessen meg. A Szabad Demokraták Szövetsége szerint az MSZMP kormánya nem képes eleget tenni feladatainak. Ezért szükségesnek tartjuk megismételni áprilisban tett felhívásunkat: alakuljon szakértői kormány, melynek tagjai semmilyen párt vezető testületeiben nem vesznek részt. Ez a kormány az új parlament összeüléséig maradna hivatalában. A tulajdoni átalakulást kísérő visszaélések leghathatósabb ellenszere a nyilvánosság. Teljes körű, végleges rendezést már csak a következő Országgyűléstől remélhetünk. De már most létre lehetne hozni a kormányszervet, amely az állami vagyon sorsát felügyelné. (folyt.köv.)
1989. szeptember 20., szerda 11:30
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|