|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Vonatrekord
|
Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1989. szeptember 6. szerda (MTI-tud) - ,,Titokban,, állított fel új sebességi rekordot a francia államvasutak híres TGV - nagysebességű - vonatának egyik szerelvénye. A Le Parisien Libéré című lap jelentése szerint a Párizs és az atlanti partvidék közötti, átadás előtt álló új vonalon a próbajáratok egyike 445 kilométeres óránkénti sebességet ért el. Az eddigi világcsúcs egy NSZK szerelvényé volt, amely különleges pályán 407 kilométeres sebességre tudott felgyorsulni.
Az atlanti partvidékre vezető különleges vasúti pályát szeptember 20-án avatják fel, s a nagysebességű szerelvények négy nappal később kezdik majd meg a menetrendszerű forgalmat. Bár az államvasutak igazgatósága hivatalosan nem erősítette meg a sebességi csúcs felállítását, a lap úgy értesült, hogy a szerelvény egy Chartres közelében lévő pályaszakaszon érte el a rekordsebességet, amelyet öt kilométeren át tudott tartani. Az NSZK vasutak szerelvénye csak néhány száz méteres szakaszon haladt a jelenlegi hivatalos vasuti csúcssebességgel. +++
1989. szeptember 6., szerda 06:33
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|