|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Nyers Rezsőnek, az MSZMP elnökének (2. rész) (OS)
|
Az alternatívaként felajánlott második magyar javaslat engedékenyebb a csehszlovák fél - szakmailag indokolhatatlan - sürgetései iránt. E javaslat értelmében a munkálatokat és a bősi erőmű átadását csak egy évvel halasztanák el, de az elkészült erőművet csak alapüzemben vagy korlátozott csúcsüzemben üzemeltetnék. A nagymarosi erőmű megépítéséről való döntésre (ha nincs Bősnél teljes csúcsrajáratás, akkor a nagymarosi vízlépcsőre nincs szükség) csak a dunakiliti-bősi komplexum üzemi tapasztalatai alapján kerülne sor. E változat szerint tehát a szennyezett Duna-víz felduzzasztásának vízminőségi következményeit és a létesítmények földrengésekkel szembeni állékonyságát nem előzetes tudományos vizsgálatok, hanem utólagos tapasztalatok alapján döntenék el, a már bekövetkezett károk alapján ítélnének. Ez a megoldás nemcsak borzasztóan költséges - a jelenleg mintegy 60-65 százalékban kész létesítmény befejezésének költségein túl még az esetleg szükségessé váló bontás és helyreállítás költsége is terheli -, de morálisan is megengedhetetlen. A bekövetkező vízminőségromlás ugyanis a felső létesítménynél is mintegy 2,5 millió ember egészséges ivóvizét fenyegeti - Szlovákiában -, és mai ismereteink szerint az elmérgeződött talajvíz többé már nem, illetve a duzzasztás megszüntetése után is csak évtizedes tisztítások után lenne ,,eredeti,, állapotába visszahozható. Az Ellenzéki Kerekasztal Németh Miklóshoz intézett július 17-i nyílt levele - amelyben azt a fajta kompromisszumot ,,második internacionalista segítségnyújtás,,-nak minősítik Csehszlovákia nemzetei ellen - e kifelé engedékenyebb megoldás súlyos belpolitikai következményeire is rámutat, megjósolva, hogy az ,,véget vetne hazánkban a nemzeti közmegegyezés felé tartó fejlődésnek,,. A két, írásban átadott magyar javaslat között a csehszlovák fél a tárgyalásokon nem választott. Nyitottnak bizonyult viszont dr. Udvari László közlése szerint a csehszlovák kormányfő arra, hogy a helyzet megítélésében pártatlan nemzetközi szakértőket is bevonjanak. Erről várhatóan a hamarosan folytatódó szakértői szintű magyar-csehszlovák egyeztetések eredményeként, vagy a legkésőbb október végéig sorra kerülő újabb kormányfői találkozón születik döntés. A magyar kormánynak a tárgyalások kedvezőtlen kimenetele esetén is elhatározott szándéka nemzetközi szakértői testület felállítása. (folyt.köv.)
1989. augusztus 21., hétfő 20:16
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|