|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Pozsgay Imre nyilatkozata (2. rész)
|
x A DEMISZ - a Harmadik Oldal résztvevőjeként - Kukorelli István sajtónyilatkozatára hivatkozott, amelyben a népfront ügyvezető elnöke megemlítette a népi kezdeményezés lehetőségét a köztársasági elnöki intézménnyel kapcsolatban. Hogyan vélekedik Ön erről? - Kukorelli István sajtóértekezletén ez a kérdés teljesen korrekt formában, tény- és tárgyszerűen került szóba, éppen abból kiindulva, hogy ehhez az eszközhöz bármelyik fél akkor nyúlhat, amikor a tárgyalások kilátástalanná válnak - szögezte le Pozsgay Imre, majd arra a kérdésre, hogy szerinte nem zavarja-e ez az akció a tárgyalási menetet, kijelentette: - Minden ilyen akció zavart kelthet abban a ma még bizakodásra okot adó tárgyalási folyamatban, amelyben jelenleg vagyunk. Nem feltételezem, hogy rosszhiszeműségről, inkább politikailag naiv lépésről, s az ifjúság jogos türelmetlenségéről van szó. Ismétlem: számomra a politikai megoldás a fontos, így az előzetes megállapodás szabályai szerint kell eljárni mindaddig, amíg a tárgyaló felek között feltételezhető a békés átmenetért való kölcsönös felelősség és annak tudata, hogy népünk mielőbb eredményt vár tőlünk, s olyan törvényhozást, amely befejezett, működőképes, hiteles intézményeket teremt a szabad választásokhoz, az új alkotmány előkészítéséhez. x Kilényi Géza igazságügyi miniszterhelyettes az Alkotmányjogi Füzetek sajtóbemutatóján szólt arról, hogy a sarkalatos törvényeket akkor is a Parlament elé terjesztik, ha az egyeztető tárgyalásokon a felek nem jutnak minden kérdésben konszenzusra. Ennek várható hatásáról hogyan vélekedik? - Kilényi Géza - érthetően - a maga szakmai kodifikációs tevékenysége alapján adott információt azokról a lehetséges variációkról, amelyek akár az MSZMP tárgyalóküldöttsége, akár a kormány döntései szempontjából szóba kerülhetnek a Parlament munkájával kapcsolatban. A professzor azt is jól érzékeli, hogy az Országgyűlés tele feszültséggel, ugyanakkor önnön szerepének tudatában türelmetlenül várja a tárgyalások eredményeit. Hiszen a parlamentnek rendkívül nagy a felelőssége azért, hogy a békés átmenet biztosítása érdekében minél előbb legitim intézmények álljanak az ország rendelkezésére, s hogy ezek hazai kormányzati dolgainkat s nemzetközi kapcsolatainkat a nép közvetlen jóváhagyásával intézhessék, szervezhessék. A kormánynak még nincs elhatározott álláspontja atekintetben, hogy milyen módon elégítheti ki a törvényhozók igényeit, s felelhet meg azok törekvéseinek. Iránymutató ebben egyelőre az az előzetes megállapodás, amely az MSZMP, az Ellenzéki Kerekasztal és a Harmadik Oldal között született a sarkalatos törvényekre vonatkozó előterjesztésekről. (folyt.köv.)
1989. augusztus 16., szerda 17:48
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|