|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Vasutas munkásgyűlés (1. rész)
|
1989. július 6., csütörtök - A 39. vasutasnap alkalmából munkásgyűlést tartottak csütörtökön a MÁV Északi Járműjavító Üzemében. Az ünnepségen részt vett Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter. Urbán Lajos elnök-vezérigazgató köszöntötte az összegyűlt vasutasokat, majd Iványi Pál, az MSZMP KB titkára mondott ünnepi beszédet. Mindenekelőtt méltatta a néhány órával korábban elhunyt Kádár János munkásságát, hangsúlyozva: ,,Kádár János minden törekvése az volt, hogy olyan szocializmus épüljön Magyarországon, amely mellé mindenki odaállhat, aki az ország boldogulásáért tenni akar,,.
A KB titkára ezután értékelte a vasutasok nehéz munkáját - amely, mint mondotta - hat a lakosság közérzetére, a gazdaság egészére. A vasút működése - folytatta - az elmúlt években sok gonddal és ellentmondással volt terhes. Az elmaradt fejlesztések miatt a vasúti eszközök, járművek, pályák mind nagyobb hányada vált korszerűtlenné és csak növekvő költségekkel tartható üzemben. A kormány elismeri a vasutasok áldozatos munkáját, amit mutat az is, hogy nemrégiben központi támogatást nyújtott a MÁV-nak béremelési célokra. Kormánybizottsági határozat alapján folyamatban van a MÁV munkájának felülvizsgálata. Ennek befejezése után - még az ősszel - hozzáfognak a szükséges intézkedések bevezetéséhez. Az már most is látható, hogy a vasút problémáját nem lehet megoldani a szervezet kisebb-nagyobb korrekciójával, szükség van a technológiák gyors ütemű korszerűsítésére is, amely azonban jelentős tőkebefektetést igényelne. A központi segítség indokoltságát, fontosságát a kormány már régen felismerte; a gazdasági helyzet azonban nem teszi lehetővé most, hogy a vasút kedvező fejlesztési lehetőségeket kapjon - hangsúlyozta Iványi Pál. Mindaddig, amíg nagyobb arányú műszaki előrelépésre nincs mód, a kormány elfogadja a MÁV vezetésének azt az álláspontját, hogy egyelőre csak a vasutas kollektíva munkájára, erejére lehet támaszkodni, ám azt meg is kell fizetni. Az ország helyzetéről szólva az MSZMP KB titkára hangsúlyozta: nehéz, válságos időben élünk, s Deák Ferenc szavait idézve: ,,... kockáztathatunk mindent a hazáért, de a hazát kockáztatnunk nem szabad,,. A Magyar Szocialista Munkáspárt - mondotta - tisztában van felelősségével. (folyt. köv.)
1989. július 6., csütörtök 18:15
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|