Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

A Minisztertanács Bős-Nagymarosi Beruházást Ellenőrző Társadalmi Bizottságának állásfoglalása a Bős-Nagymarosi Vízlépcső fő műveinek és a járulékos beruházások készültségi fokáról (1. rész) (OS)

1989. május 10., szerda - 1. A Bizottság az 1989. május 5-6-i
szigetközi helyszíni szemle tapasztalatai alapján megállapítja, hogy
a térségben egyre növekvő távolság észlelhető a BNV műszaki
állapota, valamint a járulékos beruházások készültségi foka között.
A fő művi beruházások (dunakiliti tározó és kapcsolódó
létesítmények, bősi erőmű) az előre megszabott ütem szerint folynak,
a járulékos közcélú beruházások pedig jelentősen elmaradtak. Mind a
késés, mind e tennivalók együttes megvalósításának esetleges
elmaradása reális gazdasági, környezeti és politikai károkkal
fenyeget.

    2. A Bizottság megállapította, hogy nem, vagy csak részben,
illetőleg jelentős időbeli késéssel kerültek végrehajtásra az
Országgyűlés 1988. októberi határozatában, valamint a
Minisztertanácsnak az Országgyűlési döntés megvalósítását szolgáló
határozatának vonatkozó pontjában írt feladatok.

    3. A Bizottság megítélése szerint e tények a BNV ellenzőinek
érvelését, tárgyalási pozícióját erősítik.

    4. A Bizottság felhívja a figyelmet, hogy a beruházás fő művei
és a járulékos beruházások elkészültének ügyét nem szabad egymástól
elszakítani, hanem egységként kell kezelni, mert a társadalom előtt
csakis az egyidejű infrastruktúrális fejlesztéssel, meliorációval,
egyéb közcélú beruházásokkal együtt lehet felmutatni nemzeti
érdeket, a térség és az ország javát szolgáló értékeket. Szükséges a
két folyamat összhangba hozatala, a mozgósítható anyagi és személyi
eszközök koncentrálása, a Kormánynak az üggyel kapcsolatos hazai és
nemzetközi kondícióinak javítása érdekében is.

    5. A Bizottság tapasztalata szerint a térség lakossága az életét
zavaró körülményeket, mint az építkezés szükségszerű vonzatát
ezideig megértéssel fogadta. Tette ezt annak reményében, hogy a
települések épített környezetében keletkező károsodásokat (pl.
Dunakilitiben) a beruházó természetesen elismeri és vállalja ezért a
kártérítést. Másodszor pedig - és ennek jelentősége nagyobb - azért
vállalt terheket, köztük anyagi terheket a térség lakossága, mert a
beruházás következtében és ezzel egyidejűleg pozitív változást
remélt ettől a mikrokörnyezetében. E pozitív változást - többek
között - a kellő időben megépülő víz- és csatornaművek jelentették
volna. A tényhelyzet az OVIBER elutasító magatartásával párosul.
(folyt.köv.)


1989. május 10., szerda 16:15


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


A Minisztertanács Bős-Nagymarosi Beruházást Ellenőrző Társadalmi Bizottságának állásfoglalása a Bős-Nagymarosi Vízlépcső fő műveinek és a járulékos beruházások készültségi fokáról (2. rész) (OS)

6. Javasolja a Bizottság az ügy kiemelkedő, egy-egy tárca
hatókörén túlterjeszkedő volta miatt, a komplex teendők ellátására -
megfelelő elkülönített pénzügyi alap felett rendelkezni jogosult -
nem pusztán helyismerettel bíró, hanem helyi kötődésű kormánybiztos
kinevezését.

    A Bizottság metítélése szerint az elkülönített pénzügyi alap
létrehozása a járulékos beruházások ütemterv szerinti
megvalósulásához, valamint a szükséges fejlesztési források és
felhasználások ütemének rögzítéséhez elengedhetetlen. Ezért sürgeti
a Legfőbb Állami Számvevőszék felállítását, és a pénzalap feletti
ellenőrzést a Számvevőszék ellenőrzése alá javasolja sorolni.

    Fontosnak tartja az eredményekről a nyilvánosság gyors
tájékoztatását. (OS)


1989. május 10., szerda 16:17


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD