|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Horváth István belügyminiszter nyilatkozata (1. rész)
|
1989. május 7., vasárnap - Az Elnöki Tanács és a Minisztertanács határozatára május 1-jétől jelentős személyi változásokat hajtottak végre a Belügyminisztérium vezetői körében. Gál Zoltán személyében új államtitkár dolgozik a tárcánál; négy új miniszterhelyettest neveztek ki, s posztjáról leköszönve három korábbi miniszterhelyettes vonult nyugállományba. A koncepcionális megújulást sejtető személycserék nyomán az MTI munkatársa arról érdeklődött Horváth István belügyminisztertől, hogy a változások a jövőben miként befolyásolják a tárca munkáját, összefüggésbe hozhatók-e azokkal a súlyos kritikákkal, amelyek az elmúlt hetekben a rendőrség munkáját érték.
- A minisztérium vezetésében bekövetkezett változások joggal keltették fel a közvélemény érdeklődését, hiszen azok mértéke egy kevésbé zaklatott politikai helyzetben is figyelmet keltett volna - mondta Horváth István, majd így folytatta: - A döntések okai valóban sokrétűek, azt azonban szeretném hangsúlyozni, hogy a rendőrség munkáját ért bírálatok és a személyi változások között nincs közvetlen kapcsolat. Egy természetes generációváltásnak lehetünk tanúi a minisztérium vezetésében; annak minden következményével, igéretével. Véleményem szerint az utóbbi időben hangosabbá váló bírálatok mögött egyaránt meghúzódik a szükséges változásokat jószándékkal szorgalmazó törekvés - az, hogy szigorú társadalmi és törvényességi kontroll alá kerüljön a közhatalmi szervek minden megnyilvánulása -, másfelől fellelhető az államapparátust lehetetlenné tenni akaró, elfogadhatatlan politikai szándék is. A több millió rendőri intézkedés között elenyésző arányú a hibás, jogszerűtlen intézkedés. Én azonban a jogos kritikát mégsem ebben az összefüggésben szemlélem, mert a jogszerűtlen intézkedésekből egyetlen egy sem engedhető meg. A törvényes döntések óriási többsége senkinek sem adhat felmentést a hibás intézkedésért viselt felelősség alól. A feladatot főleg abban látom, hogy olyan jogi szabályozást, szervezeti és működési mechanizmust alakítsunk ki, amely az eddiginél is nagyobb garanciákat ad a jogszerűtlenség megelőzésére. (folyt.köv.)
1989. május 7., vasárnap 14:27
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|