|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Nyilatkozat a dunai vízlépcsők mellett - A Vásárhelyi Pál Társaság sajtótájékoztatója (2. rész)
|
A nagy beruházás ellenzői mégis hőerőművet javasolnak a vízerőmű helyett, szemben a nyugati környezetvédőkkel, akik a természet által rendre megújuló energiaforrásokat állítják előtérbe. Ez az ellentmondás is azt tanúsítja, hogy a vízlépcsők ellenzése szinte kizárólag politikai kérdéssé fajult. A kellő körültekintés hiányára utalnak azok az állítások, amelyek a vízlépcsőrendszert tennék felelőssé a Duna-menti vízbázisok szennyeződéséért. Ezzel szemben a legújabb felmérések is azt mutatják, hogy a Szigetköz, valamint a Nagymaros és Gönyü közötti partszakasz vízkészletét is alapvetően a falvak tisztítatlan szennyvize és a mezőgazdasági kemizálás veszélyezteti; ezért épülnek a vízlépcsőrendszert tápláló folyók, patakok mellett mind Szlovákiában, mind a magyar oldalon szennyvíztisztító telepek, hogy csak tisztítás után kerülhessen szennyvíz a Dunába. Ugyanakkor az esetleges váratlan, nagy vízszennyeződés esetén a vízlépcsők üzemeltetésének rugalmas megváltoztatása lehetővé teszi, hogy a jelenleginél jóval szabályozottabb körülmények között vonuljon le a szennyeződés. A vízlépcsőrendszer tervezői a földrengés veszéllyel is számolva kellő erősségűre tervezték a duzzasztóműveket és a gátakat. Ha pedig különleges esetben - például bombázás miatt - átszakadnának a nagymarosi létesítmények, az így keletkező árhullám akkor is a töltések, a fővárosi szakaszon pedig a rakpartok között vonulna le, tehát a budapestieket nem fenyegetné elöntés. A nagymarosi vízlépcsőrendszer építésének leállítása az eddig elvégzett munka és a helyreállítás értékének elherdálását jelentené, s egyúttal Csehszlovákiának és Ausztriának fizetendő súlyos kártérítésre kötelezné az országot. Naiv feltételezés, hogy bármiféle nyugati környezetvédő mozgalom a költségeket átvállalná, illetve el tudná intézni a kártérítésről való lemondást. A nemzetközi szerződések egyoldalú felmondása ugyanakkor a magyar állam szerződéskötési megbízhatóságát is megkérdőjelezné. A Vásárhelyi Pál Társaság tagjai állítják tehát, hogy a bős-nagymarosi vízlépcsőrendszer korszerű műszaki létesítmény, a beruházásra vonatkozó döntés nem hibás. A társaságnak az is szilárd meggyőződése, hogy ez ügyben népszavazásra nincs szükség. (MTI)
1989. május 4., csütörtök 18:51
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|