|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Magánfuvarozók tiltakozó demonstrációja az autópályahasználati- díj ellen
|
1989. április 17., hétfő - A KIOSZ személy- és teherfuvarozók országos szakmai tagozata az autópályadíj bevezetése ellen tiltakozó demonstrációt szervezett hétfőn a fővárosban. A közel 100 gépkocsiból álló konvoj - rendőri kísérettel - a Hősök terétől vonult a Dózsa György úton és a Váci úton - a Marx tér érintésével - a Parlamentig. A felvonuló személygépkocsik és teherautók 20 kilométeres sebességgel haladtak, ezzel demonstrálva az autópályahasználati-díj bevezetésének kedvezőtlen, forgalomlassító hatását a városi forgalomra. Számításuk beigazolódott, ugyanis útjuk során óriási dugók keletkeztek, a Marx téren pedig egyenesen megbénult a forgalom. A türelmetlen fővárosi autósok dudaszóval, füttykoncerttel kísérték a magánfuvarozók demonstrációját.
Az Országház előtt felsorakoztak a gépkocsik, s a kisiparosok képviselői, a 17-es kapunál, átnyújtották tiltakozásukat és állásfoglalásukat - mindkettőt a miniszterelnöknek címezve. Németh Miklós elfoglaltsága miatt nem tudta átvenni a petíciót; Kiss Elemér, a Minisztertanács Hivatalának elnökhelyettese fogadta a fuvarosok megbízottait, és vette át a tiltakozó levelet, melynek legfontosabb mondanivalója: ne úthasználati díjból, hanem más forrásból hozzanak létre útalapot. Kiss Elemér arról tájékoztatta a fuvarosokat, hogy a Minisztertanács csütörtöki ülésén újra napirendre kerül ez a kérdés, és a végleges álláspont kialakításánál figyelembe veszik a kisiparosok szempontjait. A rögtönzött sajtótájékoztatón egyébként a magánfuvarozók képviselői kifejtették: amennyiben tiltakozásuknak nem lesz foganatja, úgy még ebben a hónapban forgalomlassító megmozdulásokat szerveznek az egész országban. (MTI)
1989. április 17., hétfő 17:23
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|