|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Tanácselnöki értekezlet a Belügyminisztériumban (2. rész)
|
Az elhangzottakra válaszolva Somogyi László, a tervezett világkiállítás magyar kormánybiztosi tisztének várományosa rámutatott, hogy a kormány is osztja ezeket a nézeteket, s a rendezvény előkészítése során éppen az infrastruktúra erőteljes fejlesztése kerülne előtérbe. Konkrét számadatokat is említett ennek alátámasztására. A legfrissebb adatok szerint a világkiállítás létesítményeinek közvetlen költsége 15 milliárd forintba kerülne. Ez magában foglalná az építmények 8.5, a közművesítés 3.5 és a távközlés 3 milliárdos kiadásait. Ezeket a létesítményeket - mutatott rá - később gazdaságosan hasznosíthatnák. Jókora summát tennének ki azok az infrastrukturális beruházások, amelyekre előbb, utóbb mindenképpen szüksége lenne hazánknak, de amelyek megvalósítását a világkiállítás előkészítése során előbbre kellene hozni. A Budapest-Bécs vasútvonal korszerűsítését, a két fővárost összekötő autópálya építését, a metró-hálózat bővítését, a dunai hajózás fejlesztését magában foglaló beruházások végösszege 45.5 milliárd forintra rúgna. A fejlesztések egy része külföldi működő tőkével is finanszírozható lenne, döntő hányadát azonban a költségvetés állná. További 22.2 milliárd forintot kellene fordítani azokra az építkezésekre - például az M0 autópálya és a lágymányosi Duna-híd -, amelyek megvalósításáról már korábban született döntés, amelyeknek azonban feltétlenül el kellene készülniük 1995-re. A számítások utólsó tétele egy 40-60 milliárdos összeg. Ezt kizárólag vállalkozói alapon teremtenék elő, föként külföldi működő tőke bevonásával. A fejlesztés célja mintegy 12 ezer szállodai férőhely kialakítása, kempingek, kereskedelmi létesítmények felépítése lenne. Szó esett a világkiállítás előkészítésének menetrendjéről is. Mint ismeretes, az Országgyűlés márciusi ülésszakának napirendjére tűzi a világkiállítással kapcsolatos kérdések vitáját. Március közepére elkészül egy részletes költségszámítás. A magyar kormány a tapasztalatok birtokában április elején alakítja ki végleges álláspontját. Végezetül a világkiállítás rendezési jogának odaítéléséről - az ezért versengő Budapest-Bécs, illetve az egyesült államokbeli Miami között - május végén dönt a nemzetközi szervezet. Az értekezlet résztvevői a további napirendi pontok között tájékoztatót hallgattak meg a foglalkoztatáspolitikáról, a népszámlálás előkészítéséről, s véleményt cseréltek időszerű belpolitikai kérdésekről. (MTI)
1989. március 3., péntek 16:31
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|