|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Elkészült a tűzvédelmi törvény tervezete (1. rész)
|
1989. február 6., hétfő - A tűzvédelmi bírság bevezetését, valamint országos, megyei, illetve fővárosi tűzbiztonsági tanácsok felállítását rögzíti egyebek között a tűz elleni védekezésről és a tűzoltóságról szóló törvény tervezete. A magas szintű jogszabályjavaslatot várhatóan még az idén napirendre tűzi az Országgyűlés.
A tűzvédelem törvényi szabályozását mindenekelőtt az utóbbi esztendőkben pusztító, több száz millió forintos kárt okozó és évente több mint 200 áldozatot követelő tűzesetek tették szükségessé - tájékoztatta dr. Joó Bálint tűzoltó őrnagy, a törvényelőkészítő munkabizottság vezetője az MTI munkatársát. Mint mondotta, az utóbbi évtizedek gazdasági fejlődésének szükségszerű velejárója, hogy világszerte elterjedtek a tűz- és robbanásveszélyes anyagok, ezeket mind a népgazdaságban, mind a háztartásokban széles körben használják. A tapasztalok szerint azonban a veszélyekkel nincsenek tisztában az emberek. A különféle elektromos berendezések szakszerű kezelését például nem ismerik megfelelően a családok. Az is bizonyos, hogy a veszélyhelyzet növekedésével a tűz elleni védekezés - főként anyagi okok miatt - nem tartott lépést, és a gazdálkodó szervezeteket, a gazdasági vezetőket a jelenlegi szabályozó rendszer nem teszi érdekeltté a tűzvédelemben. A tűzvédelmi berendezések árát például 25 százalékos általános forgalmi adó növeli. - A készülő törvény rögzíti: a tűzvédelem a gazdálkodó szervek feladata, alaptevékenységük szerves része. A károk megelőzése érdekében mindenütt erősíteni kell a tűzvédelmi fegyelmet. A jövőben remélhetőleg - a személyi felelősség fenntartása mellett - a tűzvédelmi bírság bevezetése is segítheti az előírások megtartását. A törvényjavaslat szerint ennek összege jelentős lesz: ha valamely vállalat, intézmény nem szerzi be, nem használja a különféle tűzoltó készülékeket, a berendezés árának 25 százalékát kell bírságként megfizetnie, s azt a hatóság hat havonként újra kiszabhatja. - Az állami tűzoltóságnak - a törvény elfogadása esetén - bővülnek hatósági jogosítványai. Így a tűzvédelmi szempontból nem megfelelő termékeket betilthatja, gyártását, forgalmazását felfüggesztheti. Ha a szakemberek valahol közvetlen tűz- vagy robbanásveszélyt észlelnek, az adott tevékenységet azonnal leállíthatják. Azokat a dolgozókat, akik nem ismerik a tűzrendészeti előírásokat, eltilthatják a munkavégzéstől. (folyt.köv.)
1989. február 5., vasárnap 20:34
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|