Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Közigazgatási határon kívül is jár a 80 százalékos térítés (1. rész)

1989. január 27., péntek - Közeledik február 1-je, amikor - a korábbi bejelentéseknek megfelelően - megváltoznak a közlekedési tarifák. Sok vállalatnál vita keletkezett a munkáltató és a dolgozók között arról, hogy mi a teendő a főváros közigazgatási határain kívülre közlekedő BKV-autóbuszokra váltott bérletek esetében. Mostanáig a rendelkezések szerint az volt a gyakorlat, hogy a helyközi (illetve a távolsági) járatokkal munkába járók bérletének 80 százalékát a munkáltató térítette meg. Erre egyébként a Pénzügyminisztérium 6/1987-es számú rendelete kötelezte a vállalatokat.

Február 1-jétől változik a helyzet, hiszen a közigazgatási
határon kívülre közlekedő BKV-autóbuszok tarifáját - a közigazgatási
határon túli szakaszra - a helyközi tarifarendszer szerint
állapítják meg. Eddig ezeknek az autóbuszjáratoknak a teljes
hosszára a fővároson belüli helyi tarifa volt érvényben. A gondot
most az okozza, hogy a rendelet eddig még nem jelent meg, így a
munkáltatók nem tudják biztos forrásból, hogy a 80 százalékos
térítési kötelezettség kiterjed-e a Budapest határait elhagyó kék
autóbuszokra.

    Petőfi László, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi
Minisztérium osztályvezetője az MTI munkatársának érdeklődésére
elmondta, hogy a szóban forgó rendelet az Országos Árhivatal
hivatalos lapjában, az Árszabályozás 2-es számában fog megjelenni.
Addig is azonban jó ha mindenki tudja: a kék buszok - amikor a
főváros határait elhagyják - éppúgy helyközi járatnak minősülnek,
mint a Volán-buszok vagy a BKV HÉV-járatok. Tehát: erre a szakaszra
a munkáltatónak meg kell térítenie a bérlet árának 80 százalékát. A
dolgozó választhat: vagy a teljes vonalhosszra - tehát a főváros
belterületén lévő végállomásig - szóló bérletet, vagy csak a
közigazgatási határon kívüli szakaszra érvényes bérletet váltja meg.
Előbbi esetben a teljes bérlet árának, utóbbiban pedig a budapesti
határig szóló bérlet árának 20 százaléka terheli a dolgozót.
Azoknak, akik a helyközi járat budapesti végállomásától még tovább
is akarnak utazni - például busszal, villamossal vagy metróval - a
második eset a kedvezőbb, hiszen a főváros belterületére amúgy is
meg kell váltaniuk az általános bérletet, amire azonban nem jár a
munkáltató térítése. (folyt.köv.)


1989. január 26., csütörtök 22:10


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD