|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Közigazgatási határon kívül is jár a 80 százalékos térítés (1. rész)
|
1989. január 27., péntek - Közeledik február 1-je, amikor - a korábbi bejelentéseknek megfelelően - megváltoznak a közlekedési tarifák. Sok vállalatnál vita keletkezett a munkáltató és a dolgozók között arról, hogy mi a teendő a főváros közigazgatási határain kívülre közlekedő BKV-autóbuszokra váltott bérletek esetében. Mostanáig a rendelkezések szerint az volt a gyakorlat, hogy a helyközi (illetve a távolsági) járatokkal munkába járók bérletének 80 százalékát a munkáltató térítette meg. Erre egyébként a Pénzügyminisztérium 6/1987-es számú rendelete kötelezte a vállalatokat.
Február 1-jétől változik a helyzet, hiszen a közigazgatási határon kívülre közlekedő BKV-autóbuszok tarifáját - a közigazgatási határon túli szakaszra - a helyközi tarifarendszer szerint állapítják meg. Eddig ezeknek az autóbuszjáratoknak a teljes hosszára a fővároson belüli helyi tarifa volt érvényben. A gondot most az okozza, hogy a rendelet eddig még nem jelent meg, így a munkáltatók nem tudják biztos forrásból, hogy a 80 százalékos térítési kötelezettség kiterjed-e a Budapest határait elhagyó kék autóbuszokra. Petőfi László, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium osztályvezetője az MTI munkatársának érdeklődésére elmondta, hogy a szóban forgó rendelet az Országos Árhivatal hivatalos lapjában, az Árszabályozás 2-es számában fog megjelenni. Addig is azonban jó ha mindenki tudja: a kék buszok - amikor a főváros határait elhagyják - éppúgy helyközi járatnak minősülnek, mint a Volán-buszok vagy a BKV HÉV-járatok. Tehát: erre a szakaszra a munkáltatónak meg kell térítenie a bérlet árának 80 százalékát. A dolgozó választhat: vagy a teljes vonalhosszra - tehát a főváros belterületén lévő végállomásig - szóló bérletet, vagy csak a közigazgatási határon kívüli szakaszra érvényes bérletet váltja meg. Előbbi esetben a teljes bérlet árának, utóbbiban pedig a budapesti határig szóló bérlet árának 20 százaléka terheli a dolgozót. Azoknak, akik a helyközi járat budapesti végállomásától még tovább is akarnak utazni - például busszal, villamossal vagy metróval - a második eset a kedvezőbb, hiszen a főváros belterületére amúgy is meg kell váltaniuk az általános bérletet, amire azonban nem jár a munkáltató térítése. (folyt.köv.)
1989. január 26., csütörtök 22:10
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|