|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Tervegyeztető Záhonyban
|
1989. január 24., kedd - Tervegyeztető megbeszélést tartottak kedden Záhonyban a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium, illetve Szabolcs-Szatmár megye vezetői. A véleménycsere során megállapodás született arról, hogy a nyíregyházi repülőtér még az idén bekapcsolódhat a belföldi személyszállításba. Az intézkedés nemcsak a szabolcs-szatmári megyeszékhely, hanem Debrecen idegenforgalmát is kedvezően befolyásolja. A nyugati turisták - sokszor felmerült igénynek megfelelően - a nyári hónapokban Budapestről repülőgéppel is megközelíthetik a keleti országrészt.
A minisztérium és a megye vezetői megállapodtak abban, hogy még az idén megkezdődik a kisvárdai közúti felüljáró építése, amelyen jövőre a forgalom is megindulhat. 1990-re elkészül a mátészalkai vasút- és autóbuszállomás, illetve a posta új épületegyüttese. A legnagyobb gondot a nyíregyházi vasútállomás korszerűsítése jelenti, amire ebben az ötéves tervben nincs anyagi fedezet. A sok tekintetben balesetveszélyesnek minősített vasúti csomópont felújítása viszont, a szakemberek egyöntetű véleménye szerint nem sokáig halasztható. Sok szó esett a megbeszélésen a hírközlés állapotáról, amely, mint mondották, nem csupán tarthatatlan, hanem már szinte katasztrofális, s akadályozza Szabolcs-Szatmár megye fejlődését. Kritikus a helyzet Nyíregyházán, ahol egyetlen, 10 ezer vonalas központ működik. Jelenleg 9500 a telefonra várók száma, de egyetlen igényt sem tudnak kielégíteni. Az első lépcsőben 15 ezres új központra lenne szükség, majd utána 40 ezerre kellene bővíteni a távbeszélő kapacitást a megyeszékhelyen. Hasonló a helyzet a megye más területein is. A posta korábban ígéretet tett arra, hogy biztosítja a megyeszékhelyen kívüli hálózatfejlesztés 1,3 milliárd forintos költségének 60 százalékát. A megyei tanács azóta elkülönítetten kezeli a további 40 százalékot, a postának azonban még mindig hiányzik 300 milliója a fejlesztéshez. Március közepéig elkészül a posta ezredfordulóig szóló fejlesztési terve, s ennek alapján újabb eszmecserére kerülhet sor a megye és a posta vezetői között. (MTI)
1989. január 24., kedd 19:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|