|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Osztrák autókereskedelem
|
Sebestyén Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
Bécs, 1989. január 20. péntek (MTI-TUD) - Az osztrák autókereskedők arra számítanak, hogy forgalmuk idén is tovább növekszik, de ebben nem nagy része lesz a használt nyugati személykocsik iránti magyar keresletnek. Ezt közölték Bécsben a gépkocsikereskedők és -javitók szakmai szervezetének vezetőségi ülése után, amelyen a testület megvitatta a tavalyi év eredményeit és az ezévi kilátásokat.
Sajtóértekezleten a szervezet vezetője, Eduard Leischko elmondta: tavaly Ausztriában az új személyautók és kombik eladási forgalma 4,1 százalékkal emelkedett, meghaladta a 253 ezer darabot, ez évben pedig becslések szerint a darabszám 255 ezerre növekszik. Hasonlóan kedvező az irányzat a használt autók üzletágában is, amely a múlt évben 2 és fél százalékkal tudta emelni forgalmát. Az autókereskedelem azonban nem fűz nagy várakozásokat a használt nyugati kocsik magyarországi beviteli vámcsökkentésének hatásaihoz, mert Ausztriában az árszinvonal adózási okok miatt általában magasabb, mint a szomszédos NSZK-ban, és a magyarok nagyrésze valószinűleg ott bonyolítja le vásárlásait. Hogy az új üzleti lehetőségek mégse maradjanak egészen kihasználatlanul, egyes osztrák kereskedők azt tervezik, hogy a nyugatnémet autópiacon szerzik be a hazainál olcsóbb használt gépkocsikat, s ezeket adják majd tovább a magyar vevőknek. Az autókereskedelmi szervezet tanácskozásán szó volt arról is, hogy az ausztriai személyautó-kereslet 1988-ban eltolódott a nagyobb teljesítményű kocsik irányában, s ezzel a 32 százalékos többletérték-adó (Mehrwertsteuer) nélkül számított átlagos eladási árak 120 ezerről 130 ezer schillingre növekedtek. Az új kocsik osztrák piacát továbbra is a nyugatnémet gyártmányok uralják csaknem 48 százalékos aránnyal, mögöttük a japánok állnak 33 százalékkal, a maradékon pedig főleg a francia és az olasz szállítók osztozkodnak. A tavaly eladott autók közül minden negyedik volt dizelmotoros. Az osztrák autókereskedők változatlanul követelik, hogy a személyautók túl magasnak ítélt 32 százalékos többletérték-adóját a kormányzat csökkentse 20 százalékra - mondta a sajtóértekezleten vezetőjük, Eduard Leischko. +++
1989. január 20., péntek 17:52
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|