|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Befejezte munkáját a KISZ Központi Bizottsága (1. rész)
|
1989. január 14., szombat - Szombaton befejezte kétnapos munkáját a KISZ Központi Bizottsága.
Az új alapszabálytervezetről pénteken késő délután plenáris, illetve szekcióüléseken kezdődött a vita, amelynek tapasztalatait szombat reggel összegezte a testület. A tervezet elsőként az ifjúsági szövetség három névváltozatára tesz javaslatot. Az első változat a KISZ jelenlegi nevét változtatás nélkül hagyja, a második a Baloldali Ifjúsági Szervezetek Szövetsége, a harmadik pedig a Magyar Szocialista Ifjúsági Szervezetek Szövetsége (SZISZ) elnevezést javasolja. A vita során további javaslatok is érkeztek az KISZ új nevére. A KISZ KB tagjainak körében a SZISZ elnevezés aratta a legnagyobb sikert. A további vita alapjául szolgáló dokumentum megfogalmazza az ifjúsági szövetség alapelveit és céljait, leszögezve: a szövetség önálló politikai, társadalmi szervezet. Önkéntes tagságon alapuló, országos politikai tömegszervezetként, stratégiai szövetségben áll a megújuló MSZMP-vel. Hivatása, hogy szervezze a fiatalok baloldali mozgalmát Magyarország modernizálásáért, a demokratikus szocialista társadalom felépítéséért. A szövetség a közös platformot elfogadó, önállóan politizáló ifjúsági szervezetek szövetségeként, egyéni tagság nélkül működik. A KISZ KB úgy foglalt állást, hogy a tervezet általánosságban alkalmas a tagság körében lefolytatandó vitára. A testület úgy határozott, hogy erről a vitaanyagról február 15-ig írásban kéri a tagság véleményét, ezek alapján az alapszabályzat-tervezettel foglalkozó munkabizottság február végéig elkészíti az újabb változatot, s azt ismét vitára bocsátja. A többlépcsős vitában formált végleges tervezetet április közepéig juttatják majd el a KISZ kongresszusi küldötteihez, akik az április 21-én összeülő tanácskozáson döntenek majd az új alapszabályzatról. Domonkos László, a KISZ KB titkára felhatalmazást kért a testülettől, hogy a szervezeti szabályzat mellékletében rögzítsék: a KISZ Központi Bizottsága is alapíthat vállalatot, a KISZ szervei és a jogi személyiséggel rendelkező KISZ-szervezetek pedig a KISZ KB jóváhagyásával önállóan vállalkozásokat hozhatnak létre, illetve azokban tagként részt vehetnek. (folyt.köv.)
1989. január 14., szombat 17:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Befejezte munkáját a KISZ Központi Bizottsága (2. rész)
|
A testület a javaslatot elfogadta. A KISZ KB jóváhagyólag tudomásul vette a kongresszusi mandátumvizsgáló bizottság jelentését a KISZ-en belüli, illetve az ifjúsági szövetséghez társulni kívánó szerveződések helyzetéről. A jelentés megállapítja: a szerveződési folyamat még kezdeti stádiumban van. Kevesen jutottak túl az önálló szervezet kialakításának szándékán, illetve annak deklarálásán, valamint a platformalkotáson, a szándéknyilatkozat kidolgozásán. Az országos szerveződések közül egyedül az ,,Unio a demokratikus szocializmusért,, jelentkezett a KISZ Központi Bizottságánál. A KISZ nemzetközi tevékenységéről szóló tájékoztató részletesen foglalkozott egyebek között a XIII. VIT előkészületeivel. Emőd Péter, a KISZ KB titkára kérte a Központi Bizottságot: helyezze hatályon kívül korábbi, a nemzeti előkészítő bizottság létrehozására vonatkozó döntését. Ez a bizottság ugyanis azt volt hivatott demonstrálni a múltban, hogy a VIT előkészítése nemcsak a KISZ ügye, hanem az egész ifjúságé. Időközben azonban megalakult a MISZOT, amelynek részvétele a VIT előkészületeiben e funkciónak önmagának is eleget tesz és így feleslegessé válik új struktúrák létrehozása. A KISZ KB titkára szólt egy, az országos KISZ-értekezleten kapott mandátum teljesítéséről, pontosabban a KISZ önhibáján kívüli nem teljesítéséről. E mandátum úgy szólt, hogy a Román Kommunista Ifjúsági Szövetség vezetőivel létrejövő találkozón a KISZ fejezze ki tiltakozását a Bukarestben dolgozó magyar diplomata koholt vádak alapján történt kiutasítása miatt. A KISZ azonban hiába szorgalmazta ezt a találkozót, s tett javaslatokat az időpontra, az elvi egyetértésen túl konkrét választ mind a mai napig nem kapott. A KISZ Központi Bizottságának tanácskozását zárt ülés szakította meg, ugyanis a különfélék tárgyalása során egy, a KISZ központi lapjára vonatkozó kérdés kapcsán szót kért Gubcsi Lajos, a Magyar Ifjúsági főszerkesztője. Felszólalásában kifogásolta: Gönci János, a KISZ KB agitációs és propagandaügyekért felelős titkára a sajtó képviselőivel folytatott beszélgetésen - amelynek témája a KISZ és az úttörőszövetség költségvetése volt - olyan információkat adott ki, amelyek a Magyar Ifjúság létével, jövőjével kapcsolatos, bizonytalanságot keltő sajtóhíradások alapjául szolgáltak. Ez a felszólalás olyan indulatokat váltott ki, hogy a KISZ KB zárt ülést rendelt el, annak okán is, hogy az ilyen jellegű kérdések megtárgyalása minden szervezet belső ügye, nem tartozik a nyilvánosságra. (folyt.köv.)
1989. január 14., szombat 17:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Befejezte munkáját a KISZ Központi Bizottsága (3. rész)
|
A KISZ Központi Bizottsága - az intézőbizottság javaslatai alapján - immár a zárt ülésen hallgatta meg a másik felet, Gönci Jánost, majd úgy döntött, hogy saját tagjaiból héttagú bizottságot hoz létre. Ez a bizottság megvizsgálja, hogy Gubcsi Lajos nyilvános felszólalása és mondandójának tartalma milyen hatást gyakorol a KISZ vezető testületeinek munkájára, továbbá a közvéleményre. A vizsgálatot követően javaslatot tesz arra, szükség van-e a Magyar Ifjúság főszerkesztőjének felelősségre vonására, és ha igen, milyen formában. Ez a bizottság megvizsgálja azt is, hogy a Gönci János tevékenységét illető kritika mennyiben felel meg a valóságnak. Ezekről a kérdésekről azonban csak a KISZ KB jogosult majd dönteni a vizsgálatok eredményének ismeretében. A KISZ Központi Bizottsága megerősítette, hogy nincs szó a Magyar Ifjúság megszüntetéséről, az ifjúsági szövetségnek szüksége van egy központi lapra. A vita arról folyik, hogy milyen lapra van szükség, és annak előállításához milyen módon teremthetők meg a pénzügyi feltételek. Végezetül a tanácskozáson Gyurcsány Ferenc, a KISZ KB újonnan megválasztott titkára javasolta, hogy az ifjúsági szövetség vezető testülete foglaljon állást az Új Márciusi Front szombaton nyilvánosságra hozott javaslatával kapcsolatban. Az indítvány alapján a KISZ KB figyelemre méltónak találja az Új Márciusi Front javaslatát az ,,átmenet politikájára,,, az Országos Nemzeti Bizottság megalakítására. Szükségesnek tartja, hogy a társadalom politikai tagolódásával, pluralizálódásával párhuzamosan kialakuljanak a különböző politikai erők együttműködésének intézményei is. A nyilvánosságra hozott javaslat lehetséges alternatívát jelent a jogállam keretei között létrejövő képviseleti demokrácia megteremtésére. A KISZ Központi Bizottsága megbízta az intéző bizottságot, hogy az Új Márciusi Front javaslatára mielőbb adjon tételes választ. (MTI)
1989. január 14., szombat 17:14
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|