|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
EGK-Japán - kocsiimport
|
Brüsszel, 1989. január 13. péntek (AP) - Az Európai Közösségek Bizottsága engedélyezte Olaszországnak, hogy leállítsa csaknem 100 ezer japán gépkocsi importját, miután más közös piaci tagállamokon keresztül valóságos áradat indult japán kocsikból Olaszország felé.
Olaszország évi 2550 darabban szabja meg a közvetlenül Japánból behozható gépkocsik számát, ám az importőrök más EGK-tagállamokon keresztül is vásárolhatnak a felkelő nap országának autóiból. Január elején az olasz hatóságokhoz csaknem 110 ezer japán kocsi importjára szóló kérelem érkezett. A Bizottság mindezek után úgy döntött, hogy Olaszországnak 14 ezer kocsit meg kell vásárolnia, ám a fennmaradó csaknem 95 ezer darab behozatalát egy évre leállíthatja. Az EGK szabályai alapján egy tagállam akkor korlátozhatja a közösségen kívüli országból a közösség tagállamain át érkező importot, ha az veszélyezteti saját iparát. A bizottság szerint jelen esetben indokolt az importkorlátozás, mert javult ugyan az olasz autógyártás és az export is emelkedett, ám az iparág helyzete továbbra is bizonytalan. Az olasz kormány adatai alapján a belső piacon csökken az olasz gyártmányú kocsik részesedése. +++
1989. január 13., péntek 12:24
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|