Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Kulcsár Kálmán expozéja (14. rész)

- A társadalmi vitákon a törvénytervezetet az a kritika érte,
hogy egyrészt túlságosan korlátozó jellegű, másrészt pedig túlzottan
is liberális. Ez a kritikai észrevétel mindkét formájában
értelmezhetetlen. Értelmezhetetlen két okból - mondotta Kulcsár
Kálmán. Kifejtette: egyrészt a szabályozás azt az elvet követi, hogy
amit a törvény nem tilt, azt szabad. Ennek megfelelően minden
félreértés elkerülése végett a javaslat kifejezetten kiveszi a hatálya
alól azokat a rendezvényeket, amelyekre még ez a szabályozás sem
vonatkozik. Másrészt értelmezhetetlen, mert a ,,túlságosan
korlátozó,, vagy éppen ,,liberális,, jelleg megállapítása
szubjektív. Felhívta a figyelmet arra, hogy a már említett német
szövetségi törvény jóval több korlátot állít fel, nem is szólva a
francia gyakorlatról. Sőt az Egyezségokmányban is több, valóban
szubjektíve értelmezhető korlát szerepel. Vannak viszont
liberálisabb szabályok is, amelyekkel összefüggésben azonban nagy
lehet az önkényes értelmezés veszélye.

    Ezt követően így folytatta: a gyülekezési jog gyakorlásának
korlátja a javaslat szerint az, hogy nem valósíthat meg
bűncselekményt vagy bűncselekmény elkövetésére való felhívást,
valamint nem járhat mások jogainak és szabadságának sérelmével. E
jog gyakorlásának szinte minden alkotmányban és a nemzetközi jog
által is rögzített további alapfeltétele a békés jelleg. A vitában
megjelent az a számomra, a jogász számára furcsán hangzó érv,
miszerint ez a ,,mások jogaira és szabadságára,, való hivatkozás már
csak azért is értelmetlen, mert a gyülekezési jog eleve csak mások
sérelmével valósítható meg. Hiszen például az utcai közlekedést, az
embereknek ama ,,jogát,,, hogy közlekedjenek, kivétel nélkül minden
demonstráció zavarja. Az ilyen érvelés számomra keveset mond. Arról
nem szólok, hogy ez a kitétel ugyanabban az Egyezségokmányban
szerepel, amelynek más cikkelyeit egyetértően hivatkozzák az előbbi
nézetet hangoztatók; hiszen vagy elfogadunk egy okmányt vagy nem. De
üres az érvelés, mert ennek alapján csupán egyetlen jog lenne, mások
jogai sérelmére tekintet nélkül gyakorolható: a gyülekezés. S mi
indokolná ezt? Miért kellene elviselni a nyilvánvaló többségnek az
aránytalan jogsérelmet? Mert, ha már a vitában a közlekedésre
hivatkoztak, hadd idézzem fel a javaslat 6. paragrafusának (1)
bekezdését, amely éppen ,,a közlekedés rendjének aránytalan
sérelmével járó,, gyülekezésről szól. De általánosabban: minden
joggal lehet élni, és lehet visszaélni. (folyt. köv.)


1989. január 9., hétfő 22:13


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD