Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

A belvárosi forgalomszabályozás tapasztalatai (1. rész)

1989. január 9., hétfő - A budapesti belvárosban tavaly májusban bevezetett forgalomszabályozás eredményeként mérséklődött a zaj és a szenyezettség, annak ellenére, hogy a forgalom a vártnál kisebb mértékben csökkent - tájékoztatták a Fővárosi Tanács Közlekedési Főigazgatóságán az MTI munkatársát.

Sipos László csoportvezető elmondta, hogy a kísérleti
szabályozás bevezetését annak idején a nagyfokú zaj és a
légszennyezettség, illetve a közlekedési és a parkolási szabályok
tömeges megsértése indokolta. A közlekedési ártalmak már komolyan
veszélyeztették a belváros értékeit is. Az intézkedéssel a Fővárosi
Tanács azt kívánta elérni, hogy a belvárosba igyekvők ne
személyautóval közlekedjenek, s azt is, hogy lehetőség szerint az
ott dolgozók se gépkocsival járjanak munkahelyükre. A most
elkészített értékelés szerint a forgalom a belvárosban 5
százalékkal, mig az úgynevezett védett területen több mint 16
százalékkal csökkent. A zajhatás ezzel összefüggésben gyakorlatilag
a felére mérséklődött: a levegő szénmonoxid szennyezettsége
egyötödére, a nitrogéndioxiddal kapcsolatban egyharmadára,
ólomszennyezettsége egynegyedére csökkent. E pozitív hatások mellett
viszont az átmenő forgalomra kijelölt helyeken - a Petőfi Sándor és
az Apáczai Csere János utcában - a zajterhelés kismértékben nőtt,
ott is tisztább lett viszont a levegő az autók egyenletes haladása
miatt.

    Az ellenőrzésekkor tapasztaltak szerint sokan engedély nélkül
hajtottak be a területre. A magángépkocsiknak több mint a fele, az
állami rendszámú autóknak mintegy 40 százaléka, az áruszállító
járműveknek pedig mintegy 7 százaléka hagyta figyelmen kívül a
rendelkezést. Többen az engedély meghamisításával, a rajta szereplő
rendszám átírásával próbálták kijátszani a hatóságokat, mások
állandó lakosnak jelentkeztek be rokonaikhoz, ismerőseikhez, így
járva ki maguknak az engedélyt. Ennek eredményeként az övezetben
lévő parkolóhelyek számánál négyszer több engedély kiadására
kényszerültek az illletékesek. A felmérések szerint az övezetbe
jogosan behajtó autók több mint 50 százaléka taxi volt. Sok volt a
térségben hosszasan parkoló, lezárt taxi is, s ez ugyancsak
visszaélésre enged következtetni.

    Az intézkedés jelentősen javította a belváros tömegközlekedését.
A 15-ös autóbuszok és az új járat, a 15/a is a menetidő betartásával
közlekedhetett.(folyt.köv.)


1989. január 8., vasárnap 17:41


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD