Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

A kereskedelem kezdeményezései az autóalkatrész-ellátás javításáért (1. rész)

1989. január 2., hétfő - Évek óta egy helyben topog az autóalkatrész-ellátás, számottevő javulás az idén sem várható. A hiány csökkentése érdekében újabban a kereskedelem konszignációs raktárak létesítését szorgalmazza, valamint a hazai alkatrészgyártás fejlesztését támogatja - tájékoztatták a a Kereskedelmi Minisztériumban az MTI munkatársát.

Az illetékesek elmondták: a szocialista országokból származó
gépkocsik alkatrészeinek importját - ezek az autók teszik ki a hazai
kocsipark zömét - egy évre előre, államközi szerződésekben rögzítik.
Bár a legtöbb partner bizonyítja, hogy szinte teljes egészében
teljesítette a szerződésben foglalt kötelezettségeket, már egy
százalékos elmaradás is igen nagy gondokat okozhat. Például, ha
egy-egy típushoz nem érkezik a karosszéria elemek legsérülékenyebb
része, a homloklemez, vagy akár a lámpatest. Annak, hogy a
szocialista országokban a gépkocsikhoz nem gyártanak minden
alkatrészből kellő mennyiséget, alapvetően az az oka, hogy ez nem
kifizetődő számukra. S mivel nemcsak az alkatrészekből, a
személygépkocsikból is hiány van, nem is érdekük a gyártóknak az
utánpótlás. Inkább a kocsigyártást igyekeznek bővíteni a
tervteljesítés érdekében. Mivel az alkaltrészekben is jelentős a
tőkés devizahányad, így ezzel is valamennyi szocialista országban
igyekeznek takarékoskodni.

    Az alkatrészellátás javításának egyik módja a konszignációs
raktárak létrehozása. Néhány ilyen már működik is. Két éve szolgálja
ki az autósokat a Dacia alkatrészek raktára, s bár továbbra is
vannak problémák az utánpótlással, már érezhető a javulás.
Tárgyalásokat kezdtek hasonló alkatrészraktárak létesítéséről a
többi szocialista partnerrel, a szovjet, lengyel és csehszlovák
autógyárakkal. Ez a magyar autósok számára kedvező, mert így elvileg
azonnal megkaphatják a szükséges alkatrészt, a partnereknek azonban
már korántsem ilyen előnyös az üzlet, hiszen őket terheli a készlet
értéke. (A Magyarországon futó tőkés importból származó szinte
valamennyi személygépkocsihoz már évek óta konszignációs raktárakból
szállítják az alkatrészt, fennakadás nincs is.) (folyt.köv.)


1989. január 1., vasárnap 12:49


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD