|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Ötpárti nyilatkozat a köztársaságielnök-választás módját érintő
népszavazásról (1. rész)
(OS)
|
1990. július 18., szerda - A Parlamenten Kívüli Demokratikus Pártok Konzultatív Tanácsa elítéli az országgyűlési pártok, a kormányzás és a hatalom képviselőinek politikai, erkölcsi magatartását a köztársasági elnök választásának rendjére, a vele kapcsolatos népszavazás idejére és módjára vonatkozóan.
Álláspontunk a következő:
1. A Magyar Köztársaság elnökét mindenkor, de különösen most közvetlenül az állampolgárok válasszák meg.
2. A hatalomba került pártok, valamint a kormány választási ígéretei és a valóság összevetésére, az átalakulás eddigi menetének értékelésére is lehetőséget ad ez a népszavazás.
3. A vonatkozó paktumot az MDF-SZDSZ kötötte, de majdnem valamennyi erő vagy támogatta vagy tudomásul vette, illetve eltaktikázta azt.
4. A köztársasági elnök választásának rendjére vonatkozó népszavazás kezdeményezése senki által nem vitatottan törvényes. Mi annak céljával is egyetértünk. A polgárok által történő közvetlen választást éppen a demokrácia kiteljesedése érdekében látjuk szükségesnek. Ezzel kezdődhetne meg az egyének lelkében a feloldódás, a közügyei iránti érdeklődés fokozása. Másokéval párhuzamba állítva értékelhetővé válna a hirtelenjében előállított ideiglenes köztársasági elnök eddigi munkája és személyi alkalmassága.
5. Mérettessék meg a köztársasági elnökként számbavehető valamennyi jelölt a választópolgárok és az egész ország nyilvánossága előtt TV- és rádióviták keretében. Legyenek megismerhetők, kérdezhessék ki őket. A választópolgár ezek után maga dönthesse el, ki a legjobban felkészült, a legrátermettebb, ki az, aki várhatóan a legválságosabb helyzetben is megállná a helyét.
6. Nem engedhető meg, hogy alkalmi politikai érdekcsoportok alapvetően fontos jogaszabályokat tetszésük szerint változtassanak, mert ezzel maguk kérdőjelezik meg államférfiúi tisztességüket, amivel választóiknak tartoznak.
7. Az ideiglenes köztársasági elnök félretenni látszik az Alkotmány 29 paragrafus 1. bekezdésében foglalt kötelességét: ,,kifejezi a nemzet egységét és őrködik az államszervezet demokratikus működése felett.,, Útóbbinak ellentmond nyilatkozata, amiben az akkori hatályos joggal ütközve tűzte ki a választás időpontját, illetve a népszavazás idejét, amire nincs is jogosultsága. (folyt.köv.)
1990. július 18., szerda 16:15
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|