|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - második munkanap (32. rész)
|
Biacs Péter (Budapest, 30. vk.) közölte, hogy a Magyar Gazdasági ----------- Kamara egyetért az állami vagyon védelméről szóló törvény megalkotásával, bár úgy ítéli meg, hogy azt a társasági, illetve az átalakulási törvénnyel egy időben kellett volna létrehozni. A kamara álláspontja szerint az Állami Vagyonügynökség létrehozásának alapvető célja csak a tulajdonreform megvalósításának előmozdítása, illetve a vállalatoknál működő vagyon jövedelemtermelő-képességének fokozása lehet. Biacs Péter ezzel kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet: nem igazolható, hogy a törvénytervezetben szereplő megoldás - amit a gyakorlat még sehol sem minősített - alkalmas-e ennek a célnak a megvalósítására. A törvényjavaslat ugyanis - vélekedett a képviselő - lényegében az állami vagyon körébe tartozó tőkeelemekre vonatkozó tulajdonosi jogosítványok centralizálását jelenti. Így a tervezet elfogadása esetén az állam közhatalmi és tulajdonosi jogosultságának szétválasztása helyett óriási gazdasági potenciállal rendelkező központi hatalom jöhet létre. Félő, hogy ez az állami bürokrácia átmentését szolgálná. A képviselő kifogásolta azt is, hogy a tervezet a vagyonügynökség számára - deklarált szándékával ellentétben - számos fontos kérdésben közvetlen gazdálkodási jogosítványokat ad.
Az elmondottakat összegezve Biacs Péter - a kamara álláspontját is tolmácsolva - leszögezte: az állami vagyon, az állami vállalatok társasággá alakítása külföldi tőke bevonásával, vegyesvállalatok létrehozásával a gazdálkodási szféra feladatába tartozik. A vagyonügynökséggel kapcsolatban pedig a választópolgárok azt várták volna el, hogy az állami vállalatok vagyonértékelését végezze el, s ellenőrizze, nyugtassa meg az állampolgárokat: a nemzeti vagyont nem fogják elkótyavetyélni. Ezzel szemben, a vagyonpolitikai irányelvek hiányában, egyáltalán az is kétséges, hogy a vagyonügynökség miként fog működni az idén.
Biacs Péter felszólalását követően az elnöklő Horváth Lajos berekesztette az ülésszak második napjának munkáját. A Parlament csütörtökön 9 órakor folytatja a tanácskozást. (folyt.köv.)
1990. január 24., szerda 19:50
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|