|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
A Magyar Autóklub tiszaföldvári csoportjának közleménye (1. rész) (OS)
|
1989. november 10., péntek - A Magyar Autóklub tiszaföldvári 360 fős csoportjának nevében felemeljük szavunkat azzal kapcsolatosan, hogy a japán Suzuki Autógyár elnöke fővárosunkban tárgyal gépkocsiösszeszerelő-üzem létesítéséről. Azért szólunk, mert aggódunk, hogy az egyébként ezen gyárral évek óta folyó tárgyalás, ez alkalommal is eredmény nélkül zárul. Lehetne ugyanis sorolni, hogy az elmúlt két évtizedben hányszor kaptunk komoly ajánlatot japán és nyugat-európai gyáraktól összeszerelő üzem építésére, de ezek egyike sem lett elfogadva, egyfajta nagyon is átlátszó politikai indokok alapján. Ezt úgy értjük, hogy a kormány és az autózásban érdekelt miniszteri tárcák a legutóbbi időkig abban hittek, hogy a szocialista országok autógyáraival folytatott tárgyalás eredményeként megoldható lesz a gépkocsiellátás. Ez nem sikerült, egyébként pedig évről-évre csökken az ezekből az országokból behozott kocsik száma. A csődöt látva a kormány szokatlanul nagy mértékben leszállította a nyugatról behozott kocsik vámját, mert bízott abban, hogy majd a magánimport oldja meg helyette a mind égetőbb hiányt. Kétségtelen, hogy néhány tízezer, legfeljebb százezer első osztályú autós számára (kik elegendő valutát képesek beszerezni) megoldást jelent, de mi lesz a többi, közel másfél millió másodosztályú autóssal, akik mind reménytelenebb ócskaságokkal kénytelenek közlekedni? Az autós társadalomnak már éppen elege van az illetékesek mellébeszéléseiből, egyáltalán abból, hogy a gazdasági, műszaki szempontok helyett az autóbehozatalt is politikai megfontolások motiválták. Ezért, és annak érdekében, hogy a Suzuki céggel folytatott tárgyalások eredménnyel záruljanak, követeljük: - Olyan személyek vegyenek azon részt, akik kellő hozzáértés és felhatalmazás birtokában minden lehetségest elkövetnek. - Távolítsák el az Ipari Minisztériumból, a Kereskedelmi Minisztériumból, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumból, valamint a Pénzügyminisztériumból azokat a vezetőket, akik a korábbi években megakadályozták vagy halogatták, hogy összeszerelő üzem legyen nálunk, általában minden előre vivő javaslatot elgáncsoltak. - A kormány utasítsa az illetékes minisztereket, haladéktalanul kezdeményezzenek tárgyalásokat a szocialista országok autógyáraival arról, hogy létesítsenek nálunk vezérképvisleteket, és azok létrejöttével párhuzamosan szüntesse meg a gépkocsi importtal és elosztással foglalkozó monopolszervezetet (f.k.)
1989. november 10., péntek 14:05
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|