|
|
|
|
Sajtótájékoztató az OPI-ban (1. rész)
|
1989. szeptember 5., kedd - Egy sor hivatali, adminisztratív jellegű feladatától megszabadulva az Országos Pedagógiai Intézet az iskolák igényeit szem előtt tartó, s a pedagógiai gyakorlatot kiszolgáló szakmai fejlesztő intézetté kíván válni. Erről tájékoztatta az újságírókat kedden Benedek András főigazgató, aki beszámolt az intézet februárban megkezdődött átszervezése óta történt változásokról, s a további teendőkről is.
Nem véletlen, hogy a sajtótájékoztató színhelyéül a fasori épületből kiköltözött intézet Fehér úti új otthonát választották: itt kaptak ugyanis helyet azok a szolgáltató egységek, amelyek a pedagógiai innovációval, oktatásfejlesztő tevékenységgel, az iskolai kísérletekkel kapcsolatos hasznos információkat adhatnak tanítóknak, tanároknak, kutatóknak. A korábbinál nagyobb nyilvánosság számára itt kívánják megnyitni októbertől például az OPI három évtized alatt összegyűjtött nagy értékű, mintegy 20 ezer kötetes szakkönyvtárát. Itt található az a videobank, amely mintegy félezer oktatási célú videofilmet tartalmaz, ezekről megrendelésre másolatot is készítenek. Várja az érdeklődőket a gazdag archívum is; a különböző pedagógiai kérdésekről megjelent kiadványok és cikkek mellett rendszerezett áttekintést ad a sikeres pedagógiai kísérletekről, a tantervfejlesztési pályázatok eredményeiről, továbbá témafigyelést is kínálnak az egy-egy tantárgy módszertanával egy-egy pedagógiai kísérlettel kapcsolatosan megjelenő irodalomról. A Fehér úti épületben - amely a Könyves Kálmán körúti és a Berzsenyi utcai központ mellett a harmadik egysége az intézetnek - dolgoznak az OPI értékelési központjának munkatársai, valamint a számítástechnikai programiroda, amely informatikai és magyar nyelvi programokat ajánl az iskoláknak. Miként a sajtótájékoztatón elhangzott, az átszervezés óta az intézetben a korábbi 320 helyett, 200-nál kevesebben dolgoznak, de a létszámcsökkentés elsősorban az adminisztratív teendőket ellátó, és nem a magas szakmai felkészültségű munkatársakat érintette. Ez a gárda, a korábbi 50 helyett, csupán 10 szervezeti egységben dolgozik. Tevékenységük középpontjában olyan fontos fejlesztési kérdések állnak, mint például a vizsgarendszer korszerűsítésével, az általános iskola alapozó funkciójának erősítével kapcsolatos munkálatok, valamint a különböző képességfejlesztő, testnevelési, és korszerű nyelvoktatási programok kimunkálása. (folyt.köv.)
1989. szeptember 5., kedd 16:36
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|