![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Az FSZDL tiltakozása
"A Független Szakszervezetek
Demokratikus Ligája nem fogadja el egyetlen párt jogát se arra, hogy
szervezetei munkahelyeken működhessenek. Az MSZMP KB szeptember
elsejei állásfoglalását felelőtlennek, s az ország gazdaságának
jövője szempontjából tragikusnak tartjuk."
BBC, A világ minden tájáról:
Egy lelkész a menekültkérdésről
"... el vagyok ragadtatva, hogy a keletnémet
menekültekkel milyen szolgálatkészen és segítőkészen működnek a
magyarországi szervezetek. Meghat az, hogy rövid négy hónap alatt
megszervezték teljes ellátásukat. Ingyen konyha van, sátrak
érkeztek, majd megnyitották az exkluzív csillebérci úttörőtábort. A
jövő héten nyitják meg a zánkai úttörőtábort. Tehát itt 5-6 ezer
emberről olyan első osztályúan gondoskodtak, hogy az igazán megható.
Ebbe az örömbe azonban az az üröm vegyül, hogy ugyanakkor 2 év
alatt a magyar hatóságok nem voltak képesek saját népünkről ennek
megfelelően gondoskodni. Az én irodámba, a Thököly uti irodámba
naponta jönnek olyan erdélyi magyarok, akiket nem tudunk hova tenni."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Bős-Nagymaros - Rudé Právo
|
![](../img/spacer.gif)
Láng Judit, az MTI tudósítója jelenti:
Prága, 1989. február 1. szerda (MTI-tud.) - A csehszlovák közvéleményt is foglalkoztatja az a kérdés, hogy megéri-e felépíteni a bős-nagymarosi vízművet, nem haladja-e meg a lehetőségeket a nagyberuházás? A Rudé Právo szerdán ilyen jellegű olvasói levélre válaszolt. A CSKP lapja szerint a vízmű megépítési költségeinél Csehszlovákia és ,,Magyarország reális lehetőségeiből indultak ki,,. Az újság a kilenc ausztriai vízlépcső működésével és másik kettőnek most folyó építésével érvel. A Rudé Právo a bős-nagymarosit ,,a legolcsóbb és gyakorlatilag kimeríthetetlen energiaforrás,,-nak nevezi, és kiemeli, hogy a létesítmény egyben megoldja a Csallóköz árvízvédelmét, megfelelő feltételeket teremt a tengerjáró folyami hajók közlekedéséhez a Duna deltájától Pozsonyig. A lap azt is állította, hogy megvizsgálták a vízmű környezeti hatását és intézkedéseket hoztak a jelenlegi állapot megőrzésére, illetve javítására. Az újság azt írta továbbá, hogy a csehszlovák-magyar közös vízmű építését alaposan előkészítették. A Rudé Právo tájékoztatott arról is, hogy a csehszlovákiai szakasz építési költségei jelenlegi árakon számítva 18 milliárd koronát tesznek ki, a beruházást a szlovák költségvetésből fedezik, s a tervek szerint az tizenkét év alatt térül meg. +++
1989. február 1., szerda 13:42
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|