Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 30.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye

"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben, utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal szemben. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

A Volkswagen Kelet-Európában

"A Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában. A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására. A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400 ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi hálózatban. A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a vállalkozást. Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."

Az MDF sajtótájékoztatója a hétvégi eseményekről (1. rész)

1990. október 31., szerda - Az elmúlt hétvégi országos tiltakozó akció kiváltó okát a kormány tájékoztatási rendszerének hiányában jelölte meg Lezsák Sándor, az MDF alelnöke azon a szerdai sajtótájékoztatón, ahol a kormányzópárt képviselői értékelték a fuvarozók blokádja következtében kialakult politikai válságszituációt.


Lezsák Sándor ugyanis úgy ítélte meg: amennyiben működik e
kormányzati tájékoztatási rendszer, úgy mód lett volna arra, hogy
megmagyarázva az áremelési hír hátterét, egyúttal oldják is a vele
járó sokkos közhangulatot. Ezen a ponton az alelnök ismételten utalt
arra a több MDF-es politikus által kifogásolt tényre, miszerint: a
kormánynak nincsen saját lapja vagy tömegtájékoztatási orgánuma.

    A továbbiakban Lezsák Sándor tömören megfogalmazta azt a
politikai irányt, amely felé - véleménye szerint - a
kormányzópártnak is el kell mozdulnia. Mint mondta, a jövőben a
pártérdekeket, így az MDF politikai érdekeit is háttérbe kell
szorítani, hogy úgymond mozgalmi eszközökkel sikerüljön elvinni az
országot a szakadék széléről, s átsegíteni a jelenlegi válságon.

    Az alelnök a továbbiakban részletesen szólt a vasárnap délutáni
kormány melletti szimpátiatüntetésről, hangsúlyozva: valóban
állampolgári kezdeményezésre indult a megmozdulás, s az MDF éppen
azért állt az élére, hogy ne legyen szervezetlen, s nehogy drámai
helyzeteket vagy konfrontációt idézzen elő a mintegy 20 ezres
tüntetés. Bár Lezsák Sándor is elismeréssel szólt arról, hogy a
kormánypárti tüntetők mindvégig fegyelmezetten viselkedtek, a
sajtótájékozató másik résztvevője, Gyarmati Dezső országgyűlési
képviselő egyenesen a demokrácia és az alkotmányos jogrend melletti
kiállásnak minősítette a fuvarozók blokádjára ,,válaszoló,, akciót.
Éppen ezért felrótta, hogy a tömegtájékoztatás és a sajtó ezt a
demonstrációt igyekezett negatívan értékelni, miközben elfogultságot
mutatott a másik oldal - a taxisok, a fuvarozók és a blokád más
résztvevői - irányában. Gyarmati Dezső mindebből arra a
következtetésre jutott: a kormánynak a jövőben keresnie kell az
együttműködés lehetőségeit a sajtóval, javítva a kormány és a
tömegtájékoztatás közötti meglehetősen feszült viszonyt.
(folyt.köv.)



1990. október 31., szerda 13:28


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD