![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye
"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a
társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi
hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben,
utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb
számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre
agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal
szemben.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
A Volkswagen Kelet-Európában
"A
Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd
márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi
legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában.
A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy
évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég
legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására.
A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400
ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort
gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer
új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi
hálózatban.
A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság
talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes
befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a
vállalkozást.
Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche
sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az
Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Románia - magyarországi fejlemények, román helyzet (1.rész)
|
![](../img/spacer.gif)
Oltványi Ottó, az MTI tudósítója jelenti:
Bukarest, 1990. október 31. szerda (MTI-tud) - A román sajtó
az utóbbi napokban visszafogottan kezelte a magyarországi taxis
blokádot, a szállítási dolgozók megmozdulását. A központi lapok csak
tényszerűen ismertették a fejleményeket.
Az Adevarul szerdai számában visszatér a történtekre ,,Törékeny konszenzus,, című írásában. Közli, hogy Magyarországon ismét normalizálódtak a viszonyok, az élet visszatért a rendes kerékvágásba, annak eredményeként, hogy megegyezés jött létre a kormány, a taxisok, a szállítási vállalatok és a szakszervezetek képviselői között. A lap ,,népi megmozdulásnak,, minősítette a benzin árának ügyében kibontakozott demonstrációt. Az Adevarul ennek ellenére úgy véli: fennáll annak a lehetősége, hogy az ellentétek még hevesebb formában törnek majd ki, ha a parlament nem hozza meg a népnek megfelelő döntéseket.
Az Adevarul utal rá, hogy Magyarországon az 1991-es esztendő - a gazdaságkutató intézet értékelése szerint - minden valószínűség szerint a gazdaság legsúlyosabb éve lesz: csökken majd a termelés, esnek a jövedelmek, növekedni fog az infláció és a munkanélküliség.
A román lapok egyébiránt azért kezelik visszafogottan a Magyarországon kialakult helyzetet, mert - mint az Adevarul másik cikkéből kiolvasható - az ország az árliberalizálás drámai fordulatához érkezett.
November elsejétől kétszeres, sőt háromszoros áremelkedések lesznek. Gheorghe Oana, a pénzügyminisztérium főtisztviselője a lapnak nyilatkozva közölte, hogy már elkészítették az emelésre kerülő cikkek listáját. (Konkrét részleteket nem közölt a dráguló cikkekről.) Nyilatkozott arról is, hogy a benzin árának korábbi emelése miatt a közúti szállításnál négyszeres, ötszörös áremelkedések is várhatók.
Romániában a 98 oktánszámú benzin 9 lejről 15 lejre drágult néhány hónappal ezelőtt, de egyes híresztelések szerin nem zárható ki, hogy a benzin fogyasztói ára ismét emelkedni fog. (folyt.)
1990. október 31., szerda 12:56
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|