Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 30.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye

"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben, utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal szemben. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

A Volkswagen Kelet-Európában

"A Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában. A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására. A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400 ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi hálózatban. A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a vállalkozást. Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."

Románia - magyarországi fejlemények, román helyzet (1.rész)

Oltványi Ottó, az MTI tudósítója jelenti:
Bukarest, 1990. október 31. szerda (MTI-tud) - A román sajtó az utóbbi napokban visszafogottan kezelte a magyarországi taxis blokádot, a szállítási dolgozók megmozdulását. A központi lapok csak tényszerűen ismertették a fejleményeket.


Az Adevarul szerdai számában visszatér a történtekre ,,Törékeny
konszenzus,, című írásában. Közli, hogy Magyarországon ismét
normalizálódtak a viszonyok, az élet visszatért a rendes
kerékvágásba, annak eredményeként, hogy megegyezés jött létre a
kormány, a taxisok, a szállítási vállalatok és a szakszervezetek
képviselői között. A lap ,,népi megmozdulásnak,, minősítette a
benzin árának ügyében kibontakozott demonstrációt. Az Adevarul ennek
ellenére úgy véli: fennáll annak a lehetősége, hogy az ellentétek
még hevesebb formában törnek majd ki, ha a parlament nem hozza meg a
népnek megfelelő döntéseket.

    Az Adevarul utal rá, hogy Magyarországon az 1991-es esztendő - a
gazdaságkutató intézet értékelése szerint - minden valószínűség
szerint a gazdaság legsúlyosabb éve lesz: csökken majd a termelés,
esnek a jövedelmek, növekedni fog az infláció és a munkanélküliség.

    A román lapok egyébiránt azért kezelik visszafogottan a
Magyarországon kialakult helyzetet, mert - mint az Adevarul másik
cikkéből kiolvasható - az ország az árliberalizálás drámai
fordulatához érkezett.

    November elsejétől kétszeres, sőt háromszoros áremelkedések
lesznek. Gheorghe Oana, a pénzügyminisztérium főtisztviselője a
lapnak nyilatkozva közölte, hogy már elkészítették az emelésre
kerülő cikkek listáját. (Konkrét részleteket nem közölt a dráguló
cikkekről.) Nyilatkozott arról is, hogy a benzin árának korábbi
emelése miatt a közúti szállításnál négyszeres, ötszörös
áremelkedések is várhatók.

    Romániában a 98 oktánszámú benzin 9 lejről 15 lejre drágult
néhány hónappal ezelőtt, de egyes híresztelések szerin nem zárható
ki, hogy a benzin fogyasztói ára ismét emelkedni fog. (folyt.)



1990. október 31., szerda 12:56


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD