|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye
"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a
társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi
hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben,
utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb
számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre
agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal
szemben.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
A Volkswagen Kelet-Európában
"A
Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd
márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi
legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában.
A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy
évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég
legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására.
A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400
ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort
gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer
új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi
hálózatban.
A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság
talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes
befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a
vállalkozást.
Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche
sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az
Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."
|
|
|
|
|
|
|
Olaj - itthon is szabad áron?
|
-----------------------------
München, 1990. október 30. (SZER, Magyar híradó) - Matolcsy György államtitkár úr a sajtótájékoztatón említte, hogy a jövő év folyamán terveik szerint megtörténik a monopol vállalatok, az OKGT és a Minaralimpex privatizálása. - Hogyan képzelik el addig is az olaj szabadárassá tételét?
- Mi egyszerűen úgy gondoljuk, hogy a nemzetközi árat érvényesítő belföldi olajár életbe lép azzal a törvényjavaslattal, amelyik a parlament előtt volt, másfelől megszünik a monopólium, tehát nemcsak az OKGT hozhat be olajat, hanem más is behozhat, és a harmadik lépés lesz az egy éven belüli privatizáció, amikor akár az ÁFOR-ba, akár az OKGT más vállalatába külföldi tőke, vagy magyar magánvállalkozó tőkéje társul.
- És ez mikortól lehetséges, hogy más is hozhat be olajat?
- Ezen a terven most dolgozik az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium. Úgyhogy én bővebbet nem tudok mondani az időpontra vonatkozóan, de készül ez a program.
- És mikor teszik szabadárassá az olajat?
- A törvény elfogadásával lép életbe, és gondolom, a törvény elfogadásával kerül sor a monopólium feloldására is.
- Akkor is szabaddá tették volna az olajárat, ha a tiltakozás következményeként nem kellett volna visszavonni az áremelés kereken 50 százalékát.
- Igen. Erre korábban döntés volt, hogy ha az árliberalizálás keretében szinte valamennyi árat felszabadítjuk, így az importot is, valamennyi importköteles árút liberalizáljuk. Ez november, december, legkésőbb január 1-jén megvalósult volna. Most az élet előrehozta - ennyi történt. (folyt.)
1990. október 30., kedd
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
- Olajár - 1. folyt.
|
- Hogyan gondolják a németek a segítséget? Milyen konkrét eredményei vannak a tegnapi tárgyalásonak, milyen javaslatokat tettek ők?
- Egyelőre ez egy ténymegállapító küldöttség volt. Javaslatot nem tettek, éppen a mi javaslatainkat várták, s ezeket megadtuk. Elmondtuk a magyar gazdasági helyzetre, programra és az ehhez szükséges külföldi segítségre vonatkozó feltételeket, kéréseinket. Ezt tolmácsolják részben Németországban, részben az Európai Közösségben, tehát most konkrét javaslatokat nem mondtak, a következő hetekben fogunk erre visszatérni.
- Köszönöm szépen, Matolcsy György államtitkár úrnak az interjút. +++
1990. október 30., kedd
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|