|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye
"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a
társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi
hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben,
utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb
számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre
agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal
szemben.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
A Volkswagen Kelet-Európában
"A
Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd
márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi
legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában.
A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy
évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég
legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására.
A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400
ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort
gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer
új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi
hálózatban.
A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság
talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes
befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a
vállalkozást.
Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche
sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az
Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."
|
|
|
|
|
|
|
Lengyel-német tárgyalások
|
Varsó, 1990. október 30. kedd (MTI-dpa/Reuter/AP) -
Kétnapos német-lengyel külügyi tárgyalások kezdődtek kedden
Varsóban, amelyek célja a határszerződés és egy jószomszédsági és
együttműködési megállapodás kimunkálása.
A német részről a tárgyalásokat vezető magas rangú külügyi illetékes, Dieter Kastrup, a bonni külügyminisztérium politikai osztályának vezetője elmondta: Bonn együtt kíván tárgyalni a két szerződésről, s Helmut Kohl kancellár szándéka szerint együtt is kellene aláírni és ratifikálni a megállapodásokat.
A lengyel küldöttség vezetője Jezy Sulek határszerződésről közölte: Varsó már elő is terjesztett egy tervezetet, és szerinte nem okozhat különösebb nehézséget az ebben foglaltak elfogadása. A másik megállapodás kimunkálásához viszont több időre van szükség, ám ez is tető alá hozható az év végéig.
Lengyelország a jelenlegi határokat rögzítő határszerződés mihamarabbi megkötésére törekszik. A német egyesülést előkészítő 2+4 tárgyalások párizsi fordulóján, amelyen rész vett Varsó képviselője is, a részvevők arra az álláspontra helyezkedtek, hogy az egyesítés után a lehető legrövidebb idő alatt meg kell kötni a német-lengyel határszerződést. Lengyelország mai területének mintegy egyharmada 1939. előtt Németországhoz tartozott, s Varsó korábban aggodalommal tekintett a szerinte revansista megnyilvánulásokra. +++
kl fn
1990. október 30., kedd 18:55
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|