Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 30.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye

"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben, utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal szemben. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

A Volkswagen Kelet-Európában

"A Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában. A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására. A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400 ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi hálózatban. A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a vállalkozást. Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."

Egész Nyugat-Európa segítségét várjuk gazdaságunk átalakításához - sajtótájékoztató

1990. október 30., kedd - A piacgazdaság bevezetése, a kormány radikális reformprogramja megvalósítása csak akkor lesz sikeres, ha a nyugat-európai országok - közöttük Németország - , ebben anyagi segítséget nyújtanak - mondotta Matolcsy György, a Miniszterelnöki Hivatal politikai államtitkára a Parlamentben tartott sajtótájékoztatón kedden.


Mint ismeretes Otto Schlecht gazdasági minisztériumi államtitkár
vezetésével hétfőn magasszintű német gazdasági delegáció tárgyalt a
magyar kormány képviselőivel arról, hogy miként segíthetnék hazánkat
a gazdasági kibontakozásban. A tárgyaláson megállapodtak arról, hogy
rövidesen német-magyar vegyesbizottságot, valamint egy speciális
energetikai munkacsoportot állítanak fel a magyar gazdaság talpra
állítására. A magyar fél kifejtette, hogy a gazdaság átalakítása
igen sok pénzbe kerül, s ennek egyszeri megfinanszírozása
elengedhetetlen. A kelet-európai kereskedelemben bekövetkező
változások miatti jövedelemkiesés mintegy másfél millió dollárnyi
veszteséget jelent hazánknak. Ugyancsak óriási tehertétel a
lakáshitelek költségvetési vonzata, ez az idén 60 milliárd forintos,
jövőre 105 milliárd forintos terhet jelent az országnak. A
munkanélküliség anyagi finanszírozása ugyancsak a költségvetést
terheli. Az ország adósságszolgálata, a külföldi pénzpiac romló
feltételei, Kelet-Európa válságövezetté válása szintén olyan
problémák, amelyek katasztrofális helyzetbe sodorhatják az országot,
ha e hatásokat nem csökkenti egy most kialakkítandó makro pénzügyi
védőháló. Jelenleg a Magyar Nemzeti Bank 800 millió dolláros
operatív tartalékkal rendelkezik, ez igen kevés. A biztonságos
átmenet, a reformprogram megvalósítása ennek többszörösét igényli.
Éppen ezért a magyar kormány képviselői azt kérték a német
szakemberektől: segítsenek a pénzügyi tartalékok feltöltésében -
mondotta Matolcsy György.

    A másik nagy témakör a megbeszéléseken hazánk energia helyzete
volt. Azt szeretnénk, ha a nyugat-európai országok segítséget
nyújtanának a jelenlegi tíz nap alatti készlet 60 napra emelésében.
Ennek ugyancsak óriásiak a költségei. Ahhoz, hogy megszűnjék hazánk
egyoldalú energia függősége szintén külső segítséget kérünk. (folyt.
köv.)



1990. október 30., kedd 17:30


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD