Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 30.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye

"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben, utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal szemben. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

A Volkswagen Kelet-Európában

"A Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában. A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására. A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400 ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi hálózatban. A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a vállalkozást. Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."

Építészek nyilatkozata (OS)


1990. október 30., kedd - Alulírottak a taxisok által
kezdeményezett akciót, mely országos méretű katasztrófa veszélyét
idézte elő, és a terror eszközveivel, az állampolgárok alapvető
jogainak, mozgásszabadságának korlátozásával próbált követeléseinek
érvényt szerezni, határozottan elítéljük, függetlenül annak indokolt
vagy indokolatlan voltától. Egyetértünk Tőkés László
nyilatkozatával, melyben e módszereket a Vatra Romaneasca
gyakorlatához hasonlítja.

    Súlyosan hibáztatjuk a kormányt a kialakult helyzetért, mivel
nem törekedtek társadalmi konszenzusra, nem tájékoztatták nyíltan a
lakosságot országunk gazdasági helyzetéről és a nyugati pénzügyi
körök ránk gyakorolt nyomásáról, ezenkívül a kialakult helyzetben
lépéseikben határozatlanságot tanusítottak. Egyúttal elítéljük az
ellenzék felelőtlen nyilatkozatait, mellyel nem a törvényes
rendezés, hanem az anarchia felé terelte az eseményeket.

    Nem fogadjuk el legitimnek a kormánnyal tárgyalásokat folytató
Érdekegyeztető Tanácsot, mely mindannyiunk nevében lép fel és
fogalmazza meg diktátumait, noha egyik szervezetének sem vagyunk
tagjai és bizonyítottnak tudjuk, hogy e szervezetek tagsága nem fedi
le az ország lakosságának egészét. A tárgyalásokra csak legitim
szakmai és polgári szervezeteket tartunk alkalmasnak, tagságuknak
megfelelő súllyal képviseltetve, valamint a Parlamentet, ahol
választott képviselőink ülnek.

    Tiltakozunk a Televízió egyes munkatársainak dezinformáló
módszerei ellen, mellyel politikai tüntetésnek állította be a
vasánap délutáni, Parlament előtti, alkotmányos rendet követelő
tüntetést, megsértve ezzel a nagyszámban jelenlévő pártonkívüli
honfitársainkat.

    Alulírottak hangsúlyozni kívánják, hogy különböző nézeteket
vallunk, de most állampolgári minőségünkben tesszük e nyilatkozatot,
mindenféle pártérdektől mentesen.

    Fiatal demokráciánk nem engedheti meg, hogy e szégyenteljes
esemény megismétlődhessen. Ezért felhívunk minden állampolgárt, hogy
sérelmeit felelősen, az alkotmányos rendnek megfelelően rendezze, az
európai demokráciák szabályainak és népünk méltóságának megfelelően.

Callmeyer Ferenc Csete György Ekler Dezső Ertsey Attila
Kampis Miklós Kaszab Ákos Makovecz Imre Maros Tamás
Molnár Péter Nagy Tamás Salamin Ferenc Sáros László
Sylvester Ádám Zsilinszky Gyula, építészek



(OS)



1990. október 30., kedd 14:38


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD