Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 30.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye

"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben, utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal szemben. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

A Volkswagen Kelet-Európában

"A Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában. A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására. A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400 ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi hálózatban. A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a vállalkozást. Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."

Svájc: katonapolitikai áthallások

1990. október 30. kedd (MTI-Panoráma) - Svájcban, a hat és fél milliós ,,alpesi köztársaságban,, ismét országos vita tárgya a honvédelem. A Szövetségi Tanács biztonságpolitikai koncepciója, akárcsak a ,,Technika és hadsereg,, Társaság most megtartott szimpóziuma Európa kis országainak közös védelmi gondjait tükrözi.


A NATO középső és déli régiója közé ékelt ország eddig az
1973-as biztonságpolitikai koncepció szellemében élt, amely négy
célt fogalmazott meg: a béke megőrzését függetlenségben, a
cselekvési szabadság megőrzését, a lakosság védelmét, az állami
felségterület biztosítását. A kormány szerepét betöltő Szövetségi
Tanács e célokhoz hat feladatot jelölt meg:

    1. Elsősorban a diplomácia hivatott gondoskodni ,,az
önmegvalósításról a viszonylagos béke feltételei között,,.

    2. Ugyancsak főként a diplomáciára hárul a béke biztosítása
általában, és a válságok megoldása. A biztonságpolitika olyan
eszközei, mint a hadsereg, a polgári védelem, az országos ellátás, a
külgazdasági politika, támogatni hivatottak a diplomáciát.

    3. ,,A háború megakadályozása védelmi képesség révén,, - ez a
svájci arányú és jellegű ,,elrettentés,, meghatározása. Az ország
elleni támadás kivédésének klasszikus feladata a hadseregre hárul,
itt viszont élvezi a diplomácia, a polgári védelem, a
gazdaságpolitika támogatását.

    4. Önálló feladat a hadviselés: ha háborúra kerül sor, a
hadsereg köteles minden eszközzel oltalmazni Svájc területét.

    5. ,,Kárkorlátozás és túlélés-biztosítás,, - a polgári védelem
hatásköre.

    6. Végül kifejezett biztonságpolitikai feladat az ellenállás az
ellenség által megszállt honi területeken: svájci terület
megszállása esetén a hadseregnek tudnia kell ,,kis háborút,,
folytatni.

    Svájc azért tulajdonít központi jelentőséget a légierőnek, mert
az szerepet kaphat mind a hat feladat teljesítésében. A légvédelem
viszont - svájci felfogás szerint - fokmérője annak, hogy egy állam
a helyzet komolyra fordultával akarja-e és képes-e függetlenségét
megvédeni. Albert A. Stahel professzor egyik írásában így fogalmaz:
,,ha békeidőben a semlegesség védelme a levegőben nem hatékony,
akkor konfliktus esetén a kis állam légterét minden fél kiméletlenül
ki fogja használni saját céljaira,,. Hozzáteszi, hogy a bécsi
leszerelési tárgyalások és az ott létrejövő megállapodások ellenére
Európában megállíthatatlanul folytatódik a harci gépek
korszerűsítése, és ezekből a leghatékonyabbak maradnak meg
mindenféle csökkentés után. (folyt.)



1990. október 30., kedd 13:58


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD