Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 30.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye

"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben, utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal szemben. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

A Volkswagen Kelet-Európában

"A Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában. A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására. A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400 ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi hálózatban. A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a vállalkozást. Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."

Öböl - Gorbacsov - francia sajtó (1.rész)

Kis csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. október 30. kedd (MTI-TUD) - A francia sajtó érdeklődéssel, de fenntartásokkal kommentálja Mihail Gorbacsovnak azt a javaslatát, hogy az Öböl válságának megoldását arabközi tárgyalásokkal dolgozzák ki, a Párizsban megjelenő angol nyelvű International Herald Tribune szerint pedig a nyugati diplomatáknak fenntartásai vannak a tervezettel szemben.


A szovjet államfő hétfői párizsi sajtókonferenciáján úgy
vélekedett, hogy az arab államoknak s ezen belül Szaúd-Arábiának
kellene kezdeményezően fellépniök, annál is inkább, mert ehhez
megfelelő mechanizmus áll rendelkezésükre, s mert a Szovjetunió
értesülései szerint egy ilyen lépés Szaddám Huszein számára is
elfogadhatóbb lenne.

    A francia jobbközéphez közel álló Le Quotidien de Paris
kétségeket hangoztat a terv realitásával kapcsolatban. ,,Érthető,
hogy Gorbacsov és Mitterrand békét akar, ,,de az már nem lenne
érthető, hogy az arab rendezés illúziójában s a háború elkerülése
érdekében feladnak a leglényegesebb követelést,, - írja a lap, amely
szerint még az is kétséges, hogy kik lennének az ilyen tárgyalások
résztvevői, hiszen Egyiptom és Szíria, valamint Szaúd-Arábia részese
az Irak elleni koalíciónak. A lap kétségeit fejezi ki az iránt, hogy
Gorbacsov különmegbizottja, Jevgenyij Primakov biztatásnak
tekintheti-e a Szaddám Huszeinnel most folytatott megbeszéléseit.

    A Libération úgy vélekedik, hogy Gorbacsov nehéz helyzetben van:
fenn akarja tartani az egységet a Nyugattal, mindenekelőtt az
Egyesült Államokkal, de mindenképpen el akarja kerülni a háborút,
mert ez a Szovjetunióban is kiélezné a politikai válságot. A lap úgy
tudja, hogy Gorbacsov ezért próbálkozik a Primakov-féle
közvetítéssel, Sevardnadze külügyminiszter azonban ellenzi ezt és a
,,kemény vonalat,, képviseli. Gorbacsov számára természetesen igen
jó kivezető út lenne, ha az arab államok maguk találnának közvetítő
megoldást, ám Washington nyilvánvalóan ellenezne minden
kompromisszumot. (folyt.)



1990. október 30., kedd 13:57


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD