Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 30.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye

"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben, utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal szemben. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

A Volkswagen Kelet-Európában

"A Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában. A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására. A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400 ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi hálózatban. A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a vállalkozást. Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."

A Szovjetunióba exportáló magyar vállalatok féltik a pénzüket

1990. október 29., hétfő - A magyar vállalatok az év hátralévő hónapjaira összesen több mint félmilliárd rubel értékű termék exportjára rendelkeznek szerződéssel. Az exportőrök úgy látják, hogy a promt inkasszó megszüntetésével - ez a Szovjetunió egyoldalú intézkedésének következménye - az exportbevétel most veszélyben forog. Néhány vállalat attól is tart, hogy a szovjet partnerek - amennyiben ebben az évben nem tudnak fizetési kötelezettségeiknek eleget tenni - egész egyszerűen felmondják a már megkötött szerződéseket, nem tartanak igényt a magyar termékekre. Márpedig ez nagyon sok vállalatot súlyosan érint, hiszen gépek, berendezések, fogyasztási cikkek, élelmiszerek exportja forog kockán.


A Tannimpex például a szerződések értelmében még az idén 30
millió rubel értékű bőrdíszmű árut és cipőt kell hogy szállítson a
Szovjetunióba. Partnerükkel, a Raznoexporttal már felvették a
telexkapcsolatot, de tartanak attól, hogy a szovjet külkereskedelmi
vállalat esetleg nem is tud az intézkedésről. Számukra mindenesetre
fontos a szovjet piac, hiszen már a jövő évi tárgyalásokat is
megkezdték, termékeikre igény van, sőt az ártárgyalásokat is
kitűzték már. Ha azonban nem lesz biztonságos fizetési konstrukció,
ez katasztrofálisan érintheti nemcsak a külkereskedelmi vállalatot,
hanem azokat a magyar termelőket is, amelyeknek áruit exportálják.

    A BHG Híradástechnikai Vállalat szerződésben rögzített, de még
le nem szállított exportjának értéke erre az évre 8 millió rubel.
Mivel a vállalatnak a Szovjetunióban kereskedelmi kirendeltsége
működik, így közvetlenül tárgyalhatnak a vásárlókkal. Bíznak abban,
hogy sikerül megegyezni a szovjet partnerekkel a fizetés módjában, s
így időben pénzükhöz jutnak.

    A magyar-szovjet külkereskedelmi kapcsolatoknak a promt
inkasszós elszámolási rendszer megszűnésén kívül is számos más
neuralgikus pontja van. A Nemzetközi Gazdasági Kapcsolatok
Minisztériumának főosztályvezetője, Tímár László jelenleg is tárgyal
Moszkvában, s a téma: a szovjet szállítási lemaradások lehetséges
pótlása. Abban próbálnak megegyezésre jutni, hogy a Szovjetunió
kísérelje meg a szállítási lemaradásokat pótolni energiából, fából,
gyapotból, sőt olajból is. Igaz ugyan, hogy az olajszállítások csak
a korábbi államközi szerződésekhez képest csökkentek, jelenleg
annyit szállít a Szovjetunió, amennyit - a szerződött mennyiségnél
természetesen kevesebbet - legutóbb megígért. (MTI)



1990. október 30., kedd 12:53


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD