Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 30.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye

"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben, utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal szemben. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

A Volkswagen Kelet-Európában

"A Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában. A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására. A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400 ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi hálózatban. A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a vállalkozást. Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."

Viszonylag normalizálódott a helyzet a szovjet villamosenergia- importban (1. rész)

1990. október 30., kedd - A Szovjetunióból érkező villamosenergia hétfői drasztikus csökkenése után keddre viszonylag normalizálódott a helyzet, bár a korábban, októberre egyeztetett 1940 megawatthoz képest délelőtt 1500, délután 1600 megawatt kapacitással áll rendelkezésre a szovjet partner - közölte Lengyel Gyula, a Magyar Villamosművek Tröszt műszaki vezérigazgató-helyettese az MTI munkatársával.


Az utóbbi hetekben üzemzavarra, karbantartási munkák végzésére
és az új létesítmények üzembe helyezésének csúszására hivatkozva a
szovjet partner többször akadozva szállítja hazánkba az áramot.
Hétfőn minden eddiginél nagyobb kiesés volt, 1200 megawattal kisebb
kapacitás állt rendelkezésre. Pótlására 100 megawattot a volt NDK
területéről, 200 megawattot Jugoszláviától, 100 megawattot lengyel
erőművektől kapott hazánk, 800 megawattot hazai erőművek bocsátottak
a felhasználók rendelkezésére. Így áramkimaradásra, korlátozásra nem
került sor. Ezekben a napokban hazánk 5950 megawatt teljesítményt
használ fel, télen ez 6500-6600 megawattra nő, ezért aggasztó
különösen a rendszertelen, főként csúcsidőszakokban tapasztalható
kimaradás.

    A kieső szovjet áramszállítás pótlásában részt vevő lengyel és
német partnerek terven kívüli szállítás révén segítették hazánkat.
Ezt kölcsönösségi alapon - amint tehetjük, illetőleg amint szükség
van rá - visszaadjuk. A jugoszláv áram hosszú távú megállapodás
alapján érkezett; déli szomszédaink egyébként adósaink, a mostani
szállítás ennek törlesztése. Így tehát a külföldi segítség ezidáig
nem került pénzébe az országnak, más kérdés, hogy az itthon
előállított villamosáram termelői ára magasabb, mint a szovjet
import, ezért most annak előállítása pluszkiadás. Hogy mekkora, azt
nem lehet pontosan tudni, ugyanis október 1-jéig mintegy 125 millió
kilowattóra villamosenergiát már előre leszállítottak a szovjet
partnerek. Tulajdonképpen az áramszállítás most vált null-szaldóssá.

    Évente 40 milliárd kilowattóra villamosenergiát fogyasztunk,
ennek 28 százaléka származik importból, csaknem teljes egészében a
Szovjetunióból. A Szovjetunió összesen 11 milliárd kilowattóra
villamosenergia szállítását vállalta erre az évre. (folyt.köv.)



1990. október 30., kedd 11:54


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD