![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye
"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a
társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi
hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben,
utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb
számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre
agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal
szemben.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
A Volkswagen Kelet-Európában
"A
Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd
márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi
legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában.
A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy
évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég
legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására.
A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400
ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort
gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer
új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi
hálózatban.
A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság
talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes
befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a
vállalkozást.
Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche
sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az
Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Libération - taxissztrájk
|
![](../img/spacer.gif)
Párizs, 1990. október 30. kedd (MTI-TUD) - ,,Még a
kormánykoalíció hívei is úgy vélik, hogy elkerülhetetlen a kormány
alapos átalakítása,, - összegezi a taxissztrájk és annak
következményei nyomán kialakult magyarországi helyzetet keddi
számában a Libération című francia lap. A terjedelmesebb írás úgy
vélekedik, hogy a kormány végül is meghátrálásra kényszerült az utca
előtt a benzinár kérdésében, de az ügynek ennél messzebb menő
tanulságai is vannak.
,,Ezentúl semmi sem lesz már úgy, mint azelőtt. Magyarország alapos megrázkódtatással került ki a konzervatív kormány májusi beiktatása óta első nagyobb szociális konfliktusból,, - írja a lap budapesti tudósítása. A cikk szerint a benzinár-emelés miatt bekövetkezett sztrájk ,,gyorsan alakult át a lakosság életszinvonalának jelentős csökkenése miatti általános elégedetlenséggé,,.
Fontos fordulatnak tartja a Libération, hogy a problémát végül is háromoldalú tárgyalásokon sikerült megoldani, s pozitív fejlemény, hogy a taxisok ,,forradalma,, után a kormánynak meg kell gondolnia, bevezethet-e lényeges intézkedéseket előzetes konzultáció nélkül. A válság ugyanis a civil társadalom ébredését is jelzi. ,,A magyarok korántsem mutattak eddig lelkesedést az új politikai osztály iránt, bármilyen irányzathoz tartozzanak is annak tagjai. A választásoktól történő távolmaradás növekvő aránya is mutatja, milyen távolság választja el egymástól a lakosságot és a vezetőket. De a beletörődésnek is megvannak a maga határai: ha a lakosság nem is akar szavazni, megmutatta, hogy hajlandó az utcára is kivonulni, ha a tét megéri ezt,, - hangoztatja a lap.
A cikk szerint végül is mindenki emelt fővel tavozhatott a létrejött kompromisszum eredményeként, a kormánynak sikerült elkerülnie a szociális robbanást, a sztrájkolóknak megfékezniök az árak emelkedését, s a válság ezen túlmenően megteremtette az alapokat az igazi, szerződéses alapon álló politikához, ahogy ezt Antall József miniszterelnök is elismerte nyilatkozatában. A kormány helyzete viszont kétség kívül meggyengült, a koalíción és az MDF-en belül is megosztottság mutatkozott - állapítja meg a párizsi lap elemzése. +++
1990. október 30., kedd 10:55
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|