|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye
"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a
társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi
hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben,
utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb
számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre
agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal
szemben.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
A Volkswagen Kelet-Európában
"A
Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd
márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi
legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában.
A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy
évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég
legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására.
A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400
ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort
gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer
új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi
hálózatban.
A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság
talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes
befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a
vállalkozást.
Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche
sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az
Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."
|
|
|
|
|
|
|
Magyarország - Japán
|
Marton János, az MTI tudósitója jelenti:
Tokió, 1990. október 30. kedd (MTI-TUD) - A japán kormány
változatlanul támogatja a magyarországi reformtörekvéseket és kész a
lehetőségek határain belüli segítségnyújtásról tárgyalni -
hangoztatta Vatanabe Taizo, a japán külügyminisztérium szóvivője
szokásos keddi sajtóértekezleten.
A szóvivő a hétvégi magyarországi sztrájkkal kapcsolatban elmondta: Japánt aggodalommal tölti el, hogy a gazdasági reformlépések jelentős terheket rónak a lakosságra és, hogy mindezt tetézik az öbölbeli válság, a szovjet olajszállítások kimaradása és a világpiaci olajárak emelkedése miatti nehézségek. Vatanaba hangsúlyozta, hogy Japán változatlanul nagyra értékeli Magyarországnak a kelet-európai reformfolyamatok elindításában játszott szerepét és a jövőben is támogatja törekvéseit. Az MTI tudósítójának kérdésére elmondta, hogy Japán főként az energetika terén történő támogatásról tárgyal az Egyesült Államokkal és a Közös Piac országaival a 24 vezető ipari ország fórumán, de - mint mondta - a japán javaslatok még nincsenek kidolgozva. A szóvivő természetesnek tartotta, hogy a bankok, magánkereskedelmi intézmények óvatosabbakká válnak, ha politikai jellegű problémákat észlelnek, de hangsúlyozta, hogy a magyar erőfeszítések támogatásában a japán kormány álláspontjában nincsen változás. Mint jelezte, a japán kormány tárgyalásokat fog folytatni ,,a szükségletekkel és a lehetőségekkel számot vető támogatásról,,.
Ami a japán lapok keddi tudósításait illeti, azok a tiltakozó akció befejezéséről szóló eseménytudósításokra szorítkoztak, kommentárt csak az Aszahi Simbun jelentetett meg. A lap tudósítója úgy látja, hogy az áremelés bejelentése előtt a kormány nem tájékozódott a lakosság tűrőképességéről, nem indokolta meg kellőképpen az áremelések szükségességét. Az Aszahi különtudósítója szerint az infláció és a munkanélküliség miatt elégedetlen lakosság a tiltakozók oldalára állt és emiatt a kormány kénytelen volt visszakozni. A vezetés most igyekszik visszaszerezni a bizalmat és folytatni a piacgazdaságra történő átállást, e téren azonban komoly akadályokkal kell megküzdenie - írja a lap. +++
1990. október 30., kedd 09:51
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|