Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 30.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye

"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben, utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal szemben. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

A Volkswagen Kelet-Európában

"A Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában. A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására. A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400 ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi hálózatban. A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a vállalkozást. Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."

Magyarország - Japán

Marton János, az MTI tudósitója jelenti:
Tokió, 1990. október 30. kedd (MTI-TUD) - A japán kormány változatlanul támogatja a magyarországi reformtörekvéseket és kész a lehetőségek határain belüli segítségnyújtásról tárgyalni - hangoztatta Vatanabe Taizo, a japán külügyminisztérium szóvivője szokásos keddi sajtóértekezleten.


A szóvivő a hétvégi magyarországi sztrájkkal kapcsolatban
elmondta: Japánt aggodalommal tölti el, hogy a gazdasági
reformlépések jelentős terheket rónak a lakosságra és, hogy mindezt
tetézik az öbölbeli válság, a szovjet olajszállítások kimaradása és
a világpiaci olajárak emelkedése miatti nehézségek. Vatanaba
hangsúlyozta, hogy Japán változatlanul nagyra értékeli
Magyarországnak a kelet-európai reformfolyamatok elindításában
játszott szerepét és a jövőben is támogatja törekvéseit. Az MTI
tudósítójának kérdésére elmondta, hogy Japán főként az energetika
terén történő támogatásról tárgyal az Egyesült Államokkal és a Közös
Piac országaival a 24 vezető ipari ország fórumán, de - mint mondta
- a japán javaslatok még nincsenek kidolgozva. A szóvivő
természetesnek tartotta, hogy a bankok, magánkereskedelmi
intézmények óvatosabbakká válnak, ha politikai jellegű problémákat
észlelnek, de hangsúlyozta, hogy a magyar erőfeszítések
támogatásában a japán kormány álláspontjában nincsen változás. Mint
jelezte, a japán kormány tárgyalásokat fog folytatni ,,a
szükségletekkel és a lehetőségekkel számot vető támogatásról,,.

    Ami a japán lapok keddi tudósításait illeti, azok a tiltakozó
akció befejezéséről szóló eseménytudósításokra szorítkoztak,
kommentárt csak az Aszahi Simbun jelentetett meg. A lap tudósítója
úgy látja, hogy az áremelés bejelentése előtt a kormány nem
tájékozódott a lakosság tűrőképességéről, nem indokolta meg
kellőképpen az áremelések szükségességét. Az Aszahi különtudósítója
szerint az infláció és a munkanélküliség miatt elégedetlen lakosság
a tiltakozók oldalára állt és emiatt a kormány kénytelen volt
visszakozni. A vezetés most igyekszik visszaszerezni a bizalmat és
folytatni a piacgazdaságra történő átállást, e téren azonban komoly
akadályokkal kell megküzdenie - írja a lap. +++



1990. október 30., kedd 09:51


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD