|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye
"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a
társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi
hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben,
utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb
számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre
agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal
szemben.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
A Volkswagen Kelet-Európában
"A
Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd
márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi
legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában.
A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy
évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég
legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására.
A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400
ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort
gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer
új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi
hálózatban.
A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság
talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes
befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a
vállalkozást.
Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche
sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az
Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."
|
|
|
|
|
|
|
Magyarországi benzinválság - szovjet sajtó
|
Szántó András, az MTI tudósitója jelenti:
Moszkva, 1990. október 30. kedd (MTI-tud.) - Az elmúlt napok
eseményei messze túlléptek a soros áremelésekkor szokásos
elégedetlenség kifejeződésének határain - foglalta össze a budapesti
viharos hétvége eseményeit a Komszomolszkaja Pravda tudósítója a lap
keddi számában. A vasárnap késő este elért megállapodásról és a
blokád felszámolásáról kedden több moszkvai lap is hírt adott,
hiszen a Szovjetunióban hétfőn reggel csak a Pravda jelent meg. (A
központi pártlap hétfőn egy rövid hírben adta tudtul a megállapodás
tényét.)
A szovjet ifjúsági lap tudósítója felidézi az ország életét megbénító három napos akciót, valamint a megállapodás fő elemeit, majd úgy véli, hogy a három napos tiltakozást helyesebb a politikai és gazdasági válság megnyilvánulásának tekinteni. Idézi a beszámoló Antall József vasárnapi televíziós interjúját, azt, hogy az áremelési döntés meghozatalakor követtek el hibákat. Hogy ezek mekkorák - teszi hozzá a tudósító -, megítélés kérdése. - Akárhogy van is, a kormány nem volt felkészülve a lakosság reakciójára, a nép pedig (a taxisokat a lakosság nagy része támogatta) megértette, hogy nyomást lehet gyakorolni a kormányra és rá lehet bírni a döntés megváltoztatására.
A Trud a parlament előtt vasárnap lezajlott - s általa egyedülállónak minősített - tüntetés felelevenítésével kezdi budapesti tudósítását. Az újságíró emlékezete szerint nemigen volt rá példa, hogy tüntetők ilyen hévvel éltettek volna egy áremelési intézkedést. Kiderül természetesen, hogy az akciót az MDF, a ,,jelenlegi kormány alapvető pártja,, szervezte. - A fura tüntetés azonban nem befolyásolta a tárgyalások kimenetelét - írja a Trud, ismertetve a megállapodások lényegét és a blokád megszűnésének tényét.
Ez utóbbiról a szovjet televízió hétfőn este saját tudósításban számolt be, míg a Szovjetszkaja Rosszija a TASZSZ budapesti jelentése alapján adott hírt kedden.
A Trud - a tudósítástól elkülönítve, a lap első oldalán - idézi a Népszabadságból azt a mondatot, amely szerint a magyar köztársasági elnök a honvédség főparancsnokaként kijelentette, hogy a konfliktus megoldásában a hadsereget nem fogják felhasználni. +++
1990. október 30., kedd 09:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|