![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye
"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a
társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi
hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben,
utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb
számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre
agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal
szemben.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
A Volkswagen Kelet-Európában
"A
Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd
márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi
legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában.
A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy
évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég
legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására.
A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400
ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort
gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer
új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi
hálózatban.
A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság
talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes
befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a
vállalkozást.
Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche
sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az
Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
- Reggeli sajtó - 2/1. folyt.
|
![](../img/spacer.gif)
Egyedül a Sun című népszerű napilap áll ki a miniszterelnök mellett - mondván -, azok a közösségi vezetők akik az európai egységet tervezik, ábránd világban élnek.
Több lap foglalkozik a Közösségen kívüli szomszédos országok helyzetével. A téma apropóját az adja, hogy lemondott a norvég koalíciós kormány, mert véleményük megoszlott Norvégia Közös Piac-i tagságáról.
A Guardien szerint egyébként Norvégia - akárcsak Svédország - rövidesen kérni fogja felvételét a Közösségbe. Az Independent szerkesztőségi cikkében azt írja: Svédország és Norvégia bizonyára úgy érzi, hogy olyan sok Közös Piac-i kereskedelmi szabályzót kényszerül betartani, hogy akár csatlakozhatnának is a Közösséghez. A Financial Times szerkesztőségi cikke szerint ez csak erősítheti az Európai Közösséget, ezért a belépést a lehető legnagyobb mértékben segíteni kellene, nem pedig nem kívánatos jövevényként kezelni az újjonan belépni kívánó országokat.
Az angol lapok még ma is foglalkoznak a magyarországi benzin áremeléssel és az azt követő sztrájkkal. A Financial Times szerint Magyarországon megkezdődött a kormány, a szakszervezetek és a munkáltatók közötti társadalmi kapcsolat kiépítése, hogy ezzel is megelőzzék a további hasonló megmozdulásokat. A lap szerint e társadalmi kapcsolathoz a magyar intézmények törékenysége és tehetetlensége is hozzájárult. +++
1990. október 30., kedd
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|