Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 30.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye

"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben, utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal szemben. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

A Volkswagen Kelet-Európában

"A Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában. A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására. A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400 ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi hálózatban. A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a vállalkozást. Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."

- Reggeli hírek - 1/1. folyt.


Az európai környezetvédelmi miniszterek luuxemburgi
tanácskozásukon kompromisszumos megoldást fogadtak el a széndioxid
kibocsátás korlátozásáról. A nagy mennyiségű széndioxid ugyanis az
általános felmelegedés egyik fő okozója. Az egyezmény értelmében a
széndioxid kibocsátást 2000-ig a jelenlegi szintre szorítják vissza.
London azonban csak 2005-ben kívánta volna meghatározni a határidőt,
ezért a kompromisszumos egyezmény éretelmében Nagy-Britannia és
néhány más ország számára engedélyezték a határidő kitolását. A BBC
környezetvédelmi tudósítója rámutat, hogy az engedmény egyben azt is
jelenti, hogy egyes országoknak így gyorsabban és nagyobb mértékben
kell csökkenteniök széndioxid kibocsátásukat ahhoz, hogy a tíz év
múlva a közösség összes kibocsátása ne haladja meg a jelenlegi
szintet.

    A Szovjetunió közölte, ebben az évben nem hajtanak végre több
nukleáris kísérletet. A bejelentést azután tették, hogy több
észak-európai ország is tiltakozott a múlt héten szerdán Novoje
Zremján végrehajtott földalatti atomrobbantás ellen. Voroncov
szovjet környezetvédelmi miniszter egy helsinki sajtótájékoztatón
közölte, örömel fogadná, ha nemzetközi nyomásal próbálnák a szovjet
kormányt a kísérletek feladására késztetni. De hozzátette, a
Nyugatra is hasonló nyomást kellene gyakorolni.

    Egy szovjet gazdasági magazin szerint a második világháború óta
a Szovjetunió most szorul először olajimportra. A lap szerint
mintegy félmillió tonna nyersolajat vásoroltak Nyugat-Európából, 200
millió dolár értékben. Az importra az egyre súlyosabb ellátási
gondok miatt volt szükség.

    Horváth Balázs magyar belügyminiszter elismerte, hogy a múlt
heti nagy arányú benzináremelést a kormány nem kezelte megfelelően
és mérsékelhette volna az ezt követően kialakult válságot. A
miniszter a Parlamentben azt is elmondta, hogy egy hatékonyabb
tájékoztatási kampány enyhíthette volna a kormány és a taxisok
közötti konfliktust. Mint ismeretes, a benzináremelés elleni
tiltakozásul a taxisok elbarikádozták az utakat és vasútvonalakat
(sic). A blokád váasárnap késő este ért véget, amikor a kormány
beleegyezett, az eredeti áremelkedésnek csak mintegy felével
drágítja a benzint. (folyt.)



1990. október 30., kedd


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD