![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye
"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a
társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi
hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben,
utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb
számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre
agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal
szemben.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
A Volkswagen Kelet-Európában
"A
Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd
márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi
legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában.
A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy
évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég
legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására.
A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400
ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort
gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer
új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi
hálózatban.
A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság
talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes
befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a
vállalkozást.
Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche
sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az
Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Véget ért a taxisblokád - német visszhang
|
![](../img/spacer.gif)
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. október 29. hétfő (MTI-tud) - Antall József
kormánya sebesüléseket elszenvedve jutott túl fennállásának
legsúlyosabb belpolitikai válságán; a benzinárak drasztikus
felemelésétől kénytelen volt elállni, sok magyar véleménye szerint
engedve az utca nyomásának - így összegezte a DPA német hírügynökség
hétfőn a kora délutáni órákban a magyarországi helyzetet.
A DPA véleménye szerint ,,bizonyára az volt a kormány hibája, hogy a szükséges áremeléseket a szociális partnerekkel való egyezetetés nélkül egyoldalúan rendelte el,,.
- Gazdasági szakértők mégis felteszik maguknak a kérdést: miként is lehetne a helyzetet kézben tartani, miután csökkent a szovjet kőolajbehozatal mennyisége, az Öböl-válság pedig magas világpiaci árakat eredményezett? - írja a német hírügynökség. - A válság után mégis feltűnik egy bíztató momentum: a kormány, miután eddig másodrangú témákkal foglalta le magát, kénytelen lesz erőteljes lépéseket tenni a gazdasági reformok irányában, hogy végre javuljon az életszínvonal.
A helyhatósági választásokon tapasztalt alacsony részvétel, a kormánypárt rossz szereplése valószínűleg még nem volt elegendő ahhoz, hogy a kormány szeme felnyíljon, és meglássa az országban uralkodó tényleges helyzetet - állapítja meg a DPA.
A német lapokban megjelent tudósítások zöme is az előkészítés hiányosságait hánytorgatja fel a hétvégi helyzetképet megrajzoló, ,,kompromisszum van kialakulóban,, típusú anyagaikban. - A politikai ellenzék, főleg a szabaddemokraták és a lakosság többsége nem vitatja a benzinárak emelésének szükségességét, de bírálják a kivitelezés módját - írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
- Magyarországon elégedetlenség uralkodik a kormány bejelentett szándéka miatt, hogy a különböző területeken komolyan gondolja az áremeléseket. A hangulatra jellemző az egyik taxis funkcionárius megjegyzése: semmi kifogása nincs az ,,európai árak,, ellen, de akkor már ,,európai béreket,, is akar. ,,Európai termelékenységről,, azonban nem beszélt - írja a piacgazdaság mellett feltétlenül kiálló frankfurti lap, amely szerint egyébként tisztán kereskedelmi szempontból nézve a benzinár megemelése védhető. - Egy liter benzin ára Magyarországon nem nagyon tér el a más országokban érvényben levő áraktól, és ezen kívül Magyarországon a benzin árában már benne van a kötelező járműbiztosítás összege is - jegyzi meg az újság.+++
1990. október 29., hétfő 16:04
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|