|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye
"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a
társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi
hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben,
utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb
számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre
agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal
szemben.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
A Volkswagen Kelet-Európában
"A
Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd
márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi
legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában.
A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy
évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég
legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására.
A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400
ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort
gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer
új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi
hálózatban.
A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság
talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes
befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a
vállalkozást.
Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche
sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az
Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."
|
|
|
|
|
|
|
Százhalombatta alkalmazkodik a szovjet villamosenergia-
szállítások átmeneti korlátozásához
|
1990. október 17., szerda - Eggyel több energiatermelő-blokk
üzemel Százhalombattán a Dunamenti Hőerőműben a szovjet
villamosenergia szállítások átmeneti átütemezése miatt - mondta
Gálos Tibor vezérigazgató és Kolozár György igazgatóhelyettes az MTI
tudósítójának érdeklődésére. Hozzátették, hogy az erőmű működése
egyébként természetszerűleg alkalmazkodott az import energia
vételezéséhez, de a változások egyelőre lényegileg nem befolyásolják
a termelést, a százhalombattai erőmű ugyanis jellegénél fogva arra
vann berendezkedve, hogy a nagyfogyasztású időszakokban segítse az
energiaellátást.
Magyarázatként hozzáfűzték, hogy a napi energiatermelés görbéje egy M betűhöz hasonlítható, amelynek két csúcsát a reggeli és az esti ugrásszerű energiafogyasztás jelenti. A szovjet import ütemezésének megváltozásával a csúcsidőszakokban kevesebb, a köztes időben több energia érkezik. A kiesőt pótolni kell, míg a köztes időben érkező többlet miatt csökkentett terhelésssel dolgozni.
A százhalombattai szakemberek szerint a kieső körülbelül 900 megawattot lehet pótolni, természetesen valamennyi hazai villamosenergia-termelő cégnek meg van ebben a szerepe. Százhalombattán az eddig üzemeltetett három 215 megawattos blokk helyett most négyet járatnak. Ezeket a hatalmas monstrumokat azonban nem lehet az igények szerint ki- és bekapcsolgatni, hanem egész nap kell járatni, még akkor is, ha csak egy vagy két órára van szükség többlet-teljesítményükre.
Százhalombattán van még tartalék, hiszen összesen hat darab 215 megawattos blokk létezik, ebből kettő jelenleg karbantartás alatt áll. Ezek bevonása a szovjet energiaszállítások stabilitásának és a téli időjárásnak is függvénye. (MTI)
1990. október 17., szerda 16:09
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|