Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 30.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Keleti pályaudvar dolgozóinak közleménye

"Mi, a Keleti pályaudvar dolgozói a társadalom széles nyilvánosságához fordulunk segítségért. Az utóbbi hónapokban tarthatatlanná vált a helyzet a tárolt szerelvényekben, utasterekben, a pénztárak és várótermek környékén. Egyre nagyobb számban jelentek meg különbző nemzetiségű hajléktalanok, akik egyre agresszívabban viselkednek a munkájukat végző vasutas dolgozókkal szemben. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

A Volkswagen Kelet-Európában

"A Volkswagen Művek kiterjeszti birodalmát Kelet-Európára: 4,2 milliárd márkáért megveszi a Trabant gyárat. Ez a megállapodás az eddigi legnagyobb befektetés a keletnémet vállalatok privatizációjában. A szerződés értelmében a keletnémet Zwickau közelében a VW egy évi 250 ezer gépkocsi előállítására alkalmas gyárat épít a cég legkapósabb modelljének, a Golfnak a gyártására. A Volkswagen Művek ezenkívül a chemnitzi teherautógyárba 400 ezer márkát fektetnek be, ahol majd évi 240 ezer VW-motort gyártanak. Az egész befektetés a várakozások szerint mintegy 8 ezer új gyári munkát teremt és mintegy 65 ezer más állást a kereskedelmi hálózatban. A Volkswagen cég reméli, hogy a keletnémet gazdaság talpraállítására meghirdetett program keretében a kormány a teljes befektetés egyharmad részének erejéig szubvencionálja a vállalkozást. Az ADAC Autóklub statisztikája szerint 350-en vettek Porsche sportkocsit. A lista élén azonban a Volkswagen áll, utána jön az Audi, az Opel, míg a negyedik hely a Ford gépkocsié."
Kordokumentumok
1989.01.08
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. január 8.

Levelet kaptam Pártay Tivadartól, amelyben megbízott a kisgazdapárt pártfőügyészi tisztség éves ellátásával. Nagyon elgondolkodtatott ez a megbízás, mert megtiszteltetésnek és eddigi munkám elismerésének tekintettem. Közrejátszhatott ebben, hogy közismert volt apám egykori kisgazdapárti tagsága, és különösen az, hogy 1945-ben ő szervezte újjá a pártot Vas megyében. Én akkortájt 1946-1949-ig, mint pécsi egyetemi hallgató, mezei jogászként a szombathelyi Nyugati Kis Újság munkatársa voltam.
Az érdekesség kedvéért meg kell említenem, hogy nyolc és kilenc éves koromban két nyarat Pécsett töltöttem a nagynénémnél, akinek férje ott tüzérszázadosként szolgált. Minden reggel hat órakor nagynénémmel és nagybátyámmal együtt lovagoltunk ki, egyik nap a Tubesre, másik nap a tarlókra. Általában velünk volt nagybátyám parancsnoka, az akkor még alezredesi rangban lévő Faragó Gábor. Pár év múlva Budapestre helyezték, már tábornoki rangban a HM elnöki főosztályának vezetőjévé. Magával vitte nagybátyámat is. Gábor bácsi – ahogy én neveztem – a Ribbentrop - Molotov paktum után Moszkvában lett katonai attasé, mert az I. világháborús hadifogságában megtanult és kitűnően beszélt oroszul. A Szovjetunióval történt hadba lépés után a Csendőrség főfelügyelője lett és hiteles források szerint nagybaconi Nagy Vilmos miniszterelnökkel együtt igyekeztek a megszállt Szovjetunióba elhurcolt munkaszolgálatosok, főleg zsidók sorsán enyhíteni. Emiatt a legalkalmasabb ember lehetett később a fegyverszüneti delegáció vezetésére, majd a fegyverszünet megkötésére.
Az újságírói munkát nagyon szerettem, mint fiatal újságíró interjút készítettem többek között dálnoki Miklós Béla egykori, majd Nagy Ferenc korabeli miniszterelnökökkel, Tombor Jenő honvédelmi miniszterrel, Nyárádi Miklós pénzügyminiszterrel, és Sulyok Dezső nevezetes pápai képviselővel, aki édesapámnak jó barátja volt.
Ilyen körülmények között úgy éreztem, hogy folytatnom kell apám és a saját fiatalkori politikai utunkat. Különösen imponált a pártfőügyészi tisztség, mert nagyon tehetséges és rendkívül szimpatikus Pfeiffer Zoltán volt a háború előtt, de a háborús években is Kisgazdapárt pártfőügyésze, majd a háború után igazságügyi államtitkár.

Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD