|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az 56-os Szövetség kiáltványa
"Nagyvilág polgárai és kormányai, most hozzátok kiáltunk
Mi,
56-osok úgy érezzük, hogy a vérrel kiharcolt demokratikus
vívmányaink és nemzetünk léte végveszélybe került. Éppen ezért most
megismételjük az 56-os mártír Nagy Imre miniszterelnök hajdani
segélykiáltását: segítsetek, segítsetek, segítsetek..."
SZER, Magyar híradó:
Érdemes lett volna odafigyelni Göncz Árpádra
"valószínűleg sok
mindent megtakarított volna magának az ország, ha nemcsak a lakosság
többsége fogadja meg Gönz Árpád államelnök pénteki javaslatát, hogy
őrizze meg türelmét, tartózkodjék a provokációtól, hanem az
Érdekegyeztetető Tanács tagjai is, hogy az egyik fél függessze fel
az áremelést, a másik pedig a blokádot a tárgyalások befejezéséig.
Természetesen nem szeretnék elébevágni a vitának, hogy joga
volt-e egyáltalán az elnöknek javaslata megtételére vagy nem, de azt
hiszem, hogy az események azt igazolják: forintban is, erkölcsiekben
is kisebb lett volna az áldozat, ha megfogadják tanácsát, még akkor
is, ha nem biztosak abban, hogy jogában volt adni.
Erre az államelnökre mindig érdemes odafigyelni. "
|
|
|
|
|
|
|
Autópálya átadás - avatóünnepség nélkül
|
1990. október 29., hétfő - Bár eredetileg ünnepélyes
avatást, szalagvágást hírdettek, ez elmaradt és minden ceremónia
nélkül megnyították a forgalom előtt az M1-es új jobboldali
útpályájának Tatabánya és Győr közötti utolsó szakaszát. Így
hétfőtől már teljes autópályán közlekedhetnek az autósok a két város
között.
Az M1-es építésére még a 70-es évek elején született döntés, először azonban csak a félautópálya - a baloldali nyomvonal - elkészítésére jutott a költségvetésből. Időközben rendkívüli mértékben megnőtt a forgalom és az ország legbalesetveszélyesebb útjává vált a Tatabánya-Győr közötti szakasz; a népnyelv ,,halálútnak,, nevezte el. Ezért a közlekedési tárca a múlt évben nemzetközi versenytárgyalást írt ki a jobboldali útpálya megépítésének finanszírozására és kivitelezésére. A pályázatot a Betonútépítő Vállalat és a Magyar Hitel Bank Rt. közösen nyerte el azzal a feltétellel, hogy az összesen 45 kilométeres szakaszt 13 hónap alatt elkészítik. A határidőt pontosan tartották.
Az új út átadásával biztonságos utazási körülményeket teremtettek a két megyeszékhely között. (MTI)
1990. október 29., hétfő 12:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|