|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF egri szervezetének távirata a kormánynak
"Kérjük Önöket, hogy állhatatos és higgadt
munkával őrizzék meg a békés forradalom lehetőségét. A rendkívüli
áremelések minket is sújtanak, de ezt elviselnünk hazánkért vállalt
kötelességünk. Elítéljük a szélsőséges és erőszakos megoldások
hirdetőit. Törvények által szavatolt rendben kívánunk élni.,"
SZER, Világhíradó:
Az Európai Közösség aggodalamai Magyarországot illetően
"A Közép- és Kelet-Európában jelentkező számos és sürgős
probléma láttán az Európai Tanács - amellyel a magyar kormány
felvette az érintkezést - kifejezte szolidaritását eme ország arra
irányuló erőfeszítéseivel, hogy megoldja súlyos gazdasági
problémáit, és hogy tovább fejlődjék a piacorientációjú gazdaság
felé.
Az Európai Tanács - folytatódik a nyilatkozat - újra leszögezi:
el van tökélve arra , hogy szilárdan támogatja Magyarországot a
demokrácia, a stabilitás és a gazdasági fejlődés felé vezető úton,
aminek előfeltétele, minden erőszak elutasítása, és a törvényesség
tiszteletben tartása.
Az Európai Közösség és tagállamai ebben a kontextusban a
gazdasági együttműködési és fejlesztési szervezet keretében
segítséget fognak nyújtani Magyarországnak, hogy megbírkózhassék
problémáival, kiváltképpen az energiaellátáséval. Ugyanígy
erőfeszítéseket fognak tenni, hogy rövid időn belül bilaterális
segítséget is nyújtsanak, mégpedig az Európai Közösség kölcsöne
második részének átutalása útján - így az Európai Tanács ülésének
záróokmánya.
"
|
|
|
|
|
|
|
MDF-sajtótájékoztató (1. rész)
|
1990. augusztus 27., hétfő - A múlt heti kormányülésen
hozott, a Jogtalan Előnyöket Vizsgáló Bizottság felállítására
vonatkozó döntésről, annak hátteréről tartott sajtótájékoztatót a
hétfői plenáris ülés szünetében a Magyar Demokrata Fórum frakciója.
Kónya Imre, frakcióvezető elöljáróban utalt arra: az MDF képviselőcsoportja már júniusban elkészítette az úgynevezett igazságtétel-csomagterv vázlatát, azzal a céllal, hogy a kormány hozzon létre egy testületet, amely megvizsgálja az ország jelenlegi helyzetéért felelős egykori politikai és állami vezetők felelősségét, illetőleg elszámoltatásuk, esetleges felelősségrevonásuk lehetőségét. Hangsúlyozta: a bizottság tevékenységekor mindenképpen azt kívánják szem előtt tartani, hogy a vizsgálatok törvényes úton, szigorúan alkotmányos keretek között folyjanak le.
A jogtalan előnyök felderítésére hivatott vizsgálat területeit Grezsa Ferenc képviselő ismertette a sajtó képviselőivel. Ebből kiderült, hogy a vizsgálat az 1956. november 4-től kezdődően ez év májusáig, tehát a mostani Parlament megalakulásáig terjedő időszakot öleli majd fel. A vizsgálat e több mint három évtized politikai, állami vezetőinek felelősségét igyekszik tisztázni, felmérve egyúttal vagyoni helyzetüket is. A bizottság tevékenysége ugyanakkor kiterjed a nyugdíjak - természetesen az egykori vezetők kiemelkedően magas járandóságainak - felülvizsgálatára is, elsősorban azt a szempontot véve figyelembe, hogy e magas nyugdíjakat szinkronba hozzák az adott foglalkozási terület átlagnyugdíjával.
Mindemellett az MDF parlamenti frakciójának álláspontja szerint a bizottság tevékenységébe illesztve kellene szabályozni az irreálisan magas vezetői prémiumokat, mégpedig oly módon, hogy e vezetői jövedelmek ne haladják meg a legmagasabb közjogi méltóságot betöltő személy jövedelmének mértékét. Ugyancsak a bizottság feladatául szánják a kormányzó párt képviselői a társadalmi szervezetek vagyonának, valamint az 1989. január 1-je után állami tulajdoni hányaddal létrejött gazdasági társaságok megalakulási körülményeinek felülvizsgálatát.
Az újságírók kérdéseire válaszolva Kónya Imre elmondta: a vizsgálatokat követően csak abban az esetben törénhet személyi felelősségrevonás, ha erre törvényes, jogszabályi lehetőség van. Hozzátette: amennyiben a Jogtalan Előnyöket Vizsgáló Bizottság azt állapítja meg, hogy nincs alkotmányos keretek közötti lehetőség a jogi úton történő elszámoltatásra, akkor ezt is tudomásul kell venni. (folyt. köv.)
1990. augusztus 27., hétfő 15:57
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|