|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF egri szervezetének távirata a kormánynak
"Kérjük Önöket, hogy állhatatos és higgadt
munkával őrizzék meg a békés forradalom lehetőségét. A rendkívüli
áremelések minket is sújtanak, de ezt elviselnünk hazánkért vállalt
kötelességünk. Elítéljük a szélsőséges és erőszakos megoldások
hirdetőit. Törvények által szavatolt rendben kívánunk élni.,"
SZER, Világhíradó:
Az Európai Közösség aggodalamai Magyarországot illetően
"A Közép- és Kelet-Európában jelentkező számos és sürgős
probléma láttán az Európai Tanács - amellyel a magyar kormány
felvette az érintkezést - kifejezte szolidaritását eme ország arra
irányuló erőfeszítéseivel, hogy megoldja súlyos gazdasági
problémáit, és hogy tovább fejlődjék a piacorientációjú gazdaság
felé.
Az Európai Tanács - folytatódik a nyilatkozat - újra leszögezi:
el van tökélve arra , hogy szilárdan támogatja Magyarországot a
demokrácia, a stabilitás és a gazdasági fejlődés felé vezető úton,
aminek előfeltétele, minden erőszak elutasítása, és a törvényesség
tiszteletben tartása.
Az Európai Közösség és tagállamai ebben a kontextusban a
gazdasági együttműködési és fejlesztési szervezet keretében
segítséget fognak nyújtani Magyarországnak, hogy megbírkózhassék
problémáival, kiváltképpen az energiaellátáséval. Ugyanígy
erőfeszítéseket fognak tenni, hogy rövid időn belül bilaterális
segítséget is nyújtsanak, mégpedig az Európai Közösség kölcsöne
második részének átutalása útján - így az Európai Tanács ülésének
záróokmánya.
"
|
|
|
|
|
|
|
Forma-1-es edzések a Hungaroringen (1. rész)
|
1990. augusztus 11. szombat (MTI) - Szombaton több tizezren keltek utra, hogy a Hungaroringen megtekintsék az 5. Magyar Nagydij Forma-1-es gyorsasági világbajnoki futam edzéseit.
A délelőtti gyakorláson mig a 30, még versenyben lévő pilóta tesztelte kocsiját, a mérnökök, a szerelők igyekeztek megtalálni a legjobb beállitást.
Sokáig ugy festett, nem születnek olyan jó teljesitmények, mint egy nappal korábban, mert hosszu időn keresztül csak az olasz Alessandro Nannini, és a brit Martin Donnelly neve mellett állt 1:20 percen belüli eredmény. Aztán az utolsó negyedórában többen is jól rajtoltak, s a brazil Ayrton Senna, az osztrák Gerhard Berger, a brit Nigel Mansell és az olasz Riccardo Patrese is feliratkozott azok táborába, akiknek legjobb körideje 1:19 perccel kezdődött.
Egyelőre hát nem fenyegette veszély Berger péntek délután felállitott 1:18.127 perces pályarekordját, amellyel a 3968 méteres ringen 182.841 km/órás átlagsebességet ért el.
Nem igazán megy továbbra sem a franciák világbajnoki cimvédőjének, Alain Prostnak, aki csak a 15. legjobb időt könyvelhette el, ám a pénteki formák ismeretében ennél is váratlanabb, hogy a szintén francia Jean Alesi csak a 29. lett. Nem is annyira a helyezése meglepő, hanem sokkal inkább az, hogy több mint 5 másodperccel elmaradt előző napi legjobbjától. Ez egyértelmüen müszaki gondokra utal.
Nem sokkal az edzés zárása után megérkezett a sportbirók jelentéseinek összegezése, amelyből kiderült, hogy baleset, ütközés nem történt. Egy alkalommal a francia Philippe Alliot csuszott ki a teljesen száraz pályáról, egy izben pedig az olasz Gabriele Tarquini pördült meg, de mindketten folytatni tudták a száguldást. (folyt.köv.)
1990. augusztus 11., szombat 12:29
|
Vissza »
|
|
Forma-1-es edzések ... (2. rész)
|
Második szabadedzés:
1. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:19.186 p 2. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 1:19.212 3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 1:19.523 4. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:19.664 5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 1:19.865 6. Martin Donnelly (brit, Lotus) 1:19.911 7. Eric Bernard (francia, Espo Larrousse) 1:20.016 8. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:20.372 9. Nicola Larini (olasz, Ligier) 1:20.602 10. Emanuele Pirro (olasz, Scuderia Italia) 1:20.647 11. Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:20.887 12. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia Italia) 1:21.065 13. Derek Warwick (brit, Lotus) 1:21.250 14. Satoru Nakajima (japán, Tyrrell) 1:21.294 15. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:21.361 16. Philippe Alliot (francia, Ligier) 1:21.452 17. Aguri Suzuki (japán, Espo Larrousse) 1:21.724 18. Pierluigi Martini (olasz, Minardi) 1:21.727 19. Stefano Modena (olasz, Motor Racing Developement) 1:21.902 20. Paolo Barilla (olasz, Minardi) 1:22.027 21. Mauricio Gugelmin (brazil, Leyton House Racing) 1:22.362 22. Alex Caffi (olasz, Arrows) 1:22.433 23. David Brabham (ausztrál, Motor Racing Developement) 1:22.451 24. Gabriele Tarquini (olasz, AGS) 1:22.834 25. Yannick Dalmas (francia, AGS) 1:22.842 26. Ivan Capelli (olasz, Leyton House Racing) 1:22.881 27. Jyrky Jarvi Lehto (finn, Monteverdi) 1:23.231 28. Michele Alboreto (olasz, Arrows) 1:23.275 29. Jean Alesi (francia, Tyrrell) 1:24.701 30. Gregor Foitek (svájci, Monteverdi) 1:25.101 (folyt.köv.)
1990. augusztus 11., szombat 12:43
|
Vissza »
|
|
Forma-1-es edzések ... (3. rész)
|
Érthetően sokakat foglalkoztat a kérdés, vajon mit hoz az újabb ötéves megállapodás, a szervezést, a rendezést illetően milyen változások lesznek a Forma-1-es Magyar Nagydíjon és a Hungaroringen 1991 és 1995 között.
A tárgyalásokon az összekötő, közvetítő szerepét Rohonyi Tamás, Brazíliában élő magyar származású üzletember töltötte be, aki Bernie Ecclestone-nek, a Forma-1-es Konstruktőrök és Gyártók Szövetsége (FOCA) elnökének személyes megbízottja. A pénteki sajtótájékoztatón elhangzottakat ő a következőkkel egészítette ki.
- Tudom, mindenki arra vár, hogy újabb dátumokkal rukkoljunk ki, mondjuk meg, mikor kerül sor a szerződés aláírására. Higgyék el, ez kevésbé fontos, sokkal többet ér, hogy Ecclestone úr és Siklós úr (Siklós Csaba, a közlekedési és hírközlési miniszter - a szerk.) a megegyezés szentesítéseként a nagy nyilvánosság előtt kezet rázott.
Az érdemi tárgyalások ezek szerint lezárultak. Milyen fontos feladatok következnek?
- Most már a jogászokon a sor, nekik kell minden részletre kihatóan végleges formába önteniük a szerződéstervezetet. Alapos munkát kell végezniük, hogy később se érhesse semmiféle támadás az aláírandó dokumentum egyetlen pontját sem.
Az is kiderült, hogy a Hungaroring egész éves hasznosításában maga Bernie Ecclestone is érdekelt lesz. Lehet-e már tudni, hoy milyen formában?
- Úgy gondolom, hogy egyelőre Ecclestone úr fejében sem állt össze a kép, annak csak a körvonalai rajzolódtak ki. Egy dologban azonban máris biztos vagyok: ha ő a nevét adta valamihez, akkor meg is fogja találni a legjobb megoldást. Egy pillanatig sem kételkedem abban, hogy ország-világ előtt be fogja bizonyítani: a Forma-1-es világbajnoki futam lebonyolítása Magyarországon sem veszteséges vállalkozás, csupán tudni kell élni a kínálkozó lehetőségekkel.
x x x
(folyt.köv.)
1990. augusztus 11., szombat 15:30
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Forma-1-es edzések ... (4. rész)
|
A szombat délutáni második időmérő edzésen a belga Thierry Boutsen, a tavalyelőtti és a tavalyi magyarországi futam harmadik helyezettje tovább javította a Hungaroring körrekordját, áttörve az 1:18 perces határt is. Ez egyben azt jelenti, hogy folytatódott a Williams-csapat sikersorozata, hiszen az elmúlt négy évben is az egyik autójuk Mogyoródon mindig az első sorból vághatott neki a több mint 300 kilométeres viadalnak. Ráadásul 1987-ben Mansell, tavaly pedig Patrese az első rajtkockát, a legkedvezőbb starthelyet hódította el.
Némiképpen váratlan, hogy a péntek és a szombat délutáni edzéseredmények összesítése alapján a 33 éves Boutsen volt a leggyorsabb, hiszen az eddigi 114 vb-futama során ő még soha nem harcolta ki az úgynevezett pole positiont.
Már félóra eltelt a rendelkezésre álló hatvan percből, amikor hét versenyző - az ausztrál David Brabham, a francia Eric Bernard, a japán Aguri Suzuki, továbbá Berger, Patrese, Prost és Senna - neve mellett még nem állt semmiféle idő a monitoron, tehát ők még nem futottak értékelhető kört.
Berger, aki negyven perc elteltével utolsóként hajtott ki a pályára, sokáig őrizte pénteken megszerzett vezető pozícióját, de aztán jött Boutsen, s 1:17.919 perc alatt száguldotta végig a 3968 métert. Nem sokkal később Patrese szintén remekelt, ő is 1:18-on belülre került - kettőjükön kívül ez másnak nem sikerült -, de az olasznak az 1:17.955 csak a második helyezéshez volt elegendő.
Az utolsó tíz percet úgy kezdték meg, hogy már csak négy pilóta - Berger, Alesi, Brabham és a svájci Gregor Foitek - neve mellett állt pénteki idő, a többiek mind javítottak az előző naphoz képest. A hajrában a két McLaren-menő, Senna és Berger mindent egy lapra feltéve megpróbált élre kerülni, de a nagy száguldás csaknem megbosszulta magát, mindketten kicsúsztak a pályáról, szerencséjükre azonban megúszták baleset nélkül.
Végül is csak Alesi és Foitek nem tudta túlszárnyalni péntek délutáni edzéseredményét. Ugyanakkor az is említést érdemel, hogy tizenhárman autóztak 1:20 percen belül.
A francia Yannick Dalmas, az ausztrál David Brabham, a finn J. J. Lehto és a svájci Gregor Foitek számára befejeződött a magyarországi erőpróba, ők vasárnap már nem állhatnak rajthoz.
Ami a többieket illeti, meglepetés, hogy Prost csak a negyedik sorban tudott helyet biztosítani magának a vasárnap délutáni Grand Prix-re, és az is, hogy Alesi a pénteki remek kezdés után összesítésben csak a hatodik legjobb időt futotta. (folyt.köv.)
1990. augusztus 11., szombat 15:33
|
Vissza »
|
|
Forma-1-es edzések ... (5. rész)
|
Második időmérő edzés:
1. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:17.919 perc 2. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 1:17.955 3. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:18.162 4. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 1:18.703 5. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:18.719 6. Jean Alesi (francia, Tyrrell) 1:18.726 7. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 1:18.901 8. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:19.029 9. Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:19.453 10. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia Italia) 1:19.675 11. Derek Warwick (brit, Lotus) 1:19.839 12. Eric Bernard (francia, Espo Larrousse) 1:19.963 13. Emanuele Pirro (olasz, Scuderia Italia) 1:19.970 14. Pierluigi Martini (olasz, Minardi) 1:20.197 15. Satoru Nakajima (japán, Tyrrell) 1:20.202 16. Ivan Capelli (olasz, Leyton House Racing) 1:20.385 17. Mauricio Gugelmin (brazil, Leyton House Racing) 1:20.397 18. Martin Donnelly (brit, Lotus) 1:20.602 19. Aguri Suzuki (japán, Espo Larrousse) 1:20.619 20. Stefano Modena (olasz, Motor Racing Developement) 1:20.715 21. Philippe Alliot (francia, Ligier) 1:21.003 22. Michele Alboreto (olasz, Arrows) 1:21.758 23. Paolo Barilla (olasz, Minardi) 1:21.849 24. Gabriele Tarquini (olasz, AGS) 1:21.964 25. Nicola Larini (olasz, Ligier) 1:22.078 26. Alex Caffi (olasz, Arrows) 1:22.126 27. Yannick Dalmas (francia, AGS) 1:22.263 28. David Brabham (ausztrál, Motor Racing Developement) 1:22.488 29. Jyrky Jarvi Lehto (finn, Monteverdi) 1:22.647 30. Gregor Foitek (svájci, Monteverdi) 1:24.863 (folyt.köv.)
1990. augusztus 11., szombat 15:36
|
Vissza »
|
|
Forma-1-es edzések ... (6. rész)
|
Rajtsorrend: 1. edzés 2. edzés 1. sor: 1. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:19.619 1:17.919 x 2. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 1:19.419 1:17.955 x
2. sor: 3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 1:18.127 x 1:18.703 4. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20.389 1:18.162 x
3. sor: 5. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:18.739 1:18.719 x 6. Jean Alesi (francia, Tyrrell) 1:19.042 1:18.726 x
4. sor: 7. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 1:19.300 1:18.901 x 8. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:20.309 1:19.029 x
5. sor: 9. Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:21.109 1:19.453 x 10. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia) 1:21.675 1:19.675 x
6. sor: 11. Derek Warwick (brit, Lotus) 1:21.154 1:19.839 x 12. Eric Bernard (francia, Espo Larrousse) 1:21.692 1:19.963 x
7. sor: 13. Emanuele Pirro (olasz, Scuderia Italia) 1:21.070 1:19.970 x 14. Pierluigi Martini (olasz, Minardi) 1:21.242 1:20.197 x
8. sor: 15. Satoru Nakajima (japán, Tyrrell) 1:21.449 1:20.202 x 16. Ivan Capelli (olasz, Leyton HR) 1:21.512 1:20.385 x
9. sor: 17. Mauricio Gugelmin (brazil, Leyton HR) 1:22.198 1:20.397 x 18. Martin Donnelly (brit, Lotus) 1:21.324 1:20.602 x
10. sor: 19. Aguri Suzuki (japán, Espo Larrousse) 1:21.577 1:20.619 x 20. Stefano Modena (olasz, Motor Racing) 1:22.024 1:20.715 x
11. sor: 21. Philippe Alliot (francia, Ligier) 1:22.701 1:21.003 x 22. Michele Alboreto (olasz, Arrows) 1:22.909 1:21.758 x
12. sor: 23. Paolo Barilla (olasz, Minardi) 1:22.784 1:21.849 x 24. Gabriele Tarquini (olasz, AGS) 1:23.827 1:21.964 x
13. sor: 25. Nicola Larini (olasz, Ligier) 1:22.584 1:22.078 x 26. Alex Caffi (olasz, Arrows) 1:22.986 1:22.126 x (folyt.köv.)
1990. augusztus 11., szombat 15:38
|
Vissza »
|
|
Forma-1-es edzések ... (7. rész)
|
kiestek:
27. Yannick Dalmas (francia, AGS) 1:23.116 1:22.263 x 28. David Brabham (ausztrál, Motor Racing) 1:23.923 1:22.488 x 29. Jyrky Jarvi Lehto (finn, Monteverdi) 1:22.647 x 30. Gregor Foitek (svájci, Monteverdi) 1:24.361 x 1:24.863
Az x-szel jelzett időeredményeket vették figyelembe a vasárnapi rajtsorrend kialakításánál.
x x x
A szabad- és időmérő edzések zárását követően Thierry Boutsen sajtótájékoztatón válaszolt az újságírók kérdéseire.
Az eddig két F-1-es győzelemmel büszkélkedő Boutsen láthatóan boldog volt, de azt túlzás lett volna ráfogni, hogy maradéktalanul elégedett. Ime válaszai, csokorba gyűjtve:
- Az autó nagyon jónak bizonyult, remekül kanyarodott jobbra, balra, s a tízhengeres Renault-motor is szinte kifogástalanul működött. Csak a sebességváltóval akadt gondom, nehezen tudtam kettesből hármas fokozatba kapcsolni. Nagyon fontosnak tartom, hogy sikerült megszereznem a pole positiont, de az első rajtkockát illetően fenntartásaim vannak, mert szerintem nem jó helyen, az aszfalt piszkosabbik oldalán helyezkedik el.
- Egyelőre nem választottuk ki, hogy a vasárnapi versenyen melyik Goodyear-gumit használjuk, erről csak a délelőtti bemelegítő edzés után döntünk.
- Az időeredményem biztató, de a végeredményt illetően jóslásokba nem bocsátkozom, mert nem tudom, hogy az ellenfelek mennyit adtak ki magukból.
- Nem hiszem, hogy különösebb jelentősége lenne annak, hogy csapattársammal, Riccardóval (Patresével - a szerk.) együtt indulunk az első sorból. Nem lesz semmilyen különleges taktikánk, hiszen másokhoz hasonlóan ő is nyerni akar, meg én is.
- Egyelőre nem tudom, hogy a szezon után maradok-e a Williams-csapatnál, ugyanis a főnök, Frank Williams még nem nyilatkozott terveiről. Második évemet töltöm ebben a versenyistállóban, én jól érzem magam, nekem nincsenek távozási szándékaim. (folyt.köv.)
1990. augusztus 11., szombat 16:23
|
Vissza »
|
|
Forma-1-es edzések ... (8. rész)
|
A tájékoztató végén Balogh Tibor, a Magyar Autóklub főtitkára két ajándékot is átnyújtott az ,,edzéskirálynak,,, Thierry Boutsennek: a MAK nevében egy 20 forintos nagyságú érmét, amely 24 karátos aranyból készült, s egyik oldalán Szent Kristófot, az utazók védőszentjét, a másikon pedig az autóklub emblémáját ábrázolja, a szervezőbizottságtől pedig egy díszes Zsolnai vázát kapott.
x x x
A magyarországi futamok eddigi edzésgyőztesei:
1986: Ayrton Senna 1:29.450 perc - a 4014 m hosszú pályán 1987: Nigel Mansell 1:28.047 - 4014 m 1988: Ayrton Senna 1:27.635 - 4014 m 1989: Riccardo Patrese 1:19.726 - 3968 m 1990: Thierry Boutsen 1:17.919 - 3968 m
x x x
(folyt.köv.)
1990. augusztus 11., szombat 16:37
|
Vissza »
|
|
Forma-1-es edzések ... (9. rész)
|
Az előselejtezősök közül Alliot a 21., Tarquini a 24., Larini pedig a 25. helyen került be a GP-rajtra josogultak közé. Dalmas viszont csak a 27. időt futotta, így kiesett.
x x x
Ebben az évben Boutsen a negyedik pilóta, aki ,,tréningkirály,, lett, előtte Senna ötször, Berger és Mansell pedig két-két alkalommal volt a leggyorsabb edzésen.
x x x
A vasárnapi, 5. Magyar Nagydíjhoz 26 pilóta sorakozhat fel: tizenkét olasz, négy francia, három-három brit és brazil, két japán, de lesz a rajtnál egy-egy belga és osztrák versenyző is.
x x x
A Mogyoródra érkezett tizenkilenc csapat közül már csak tizennégy van versenyben, a Monteverdi, az Osella, a Coloni, az EuroBrun és a Life Racing már befejezte szereplését.
x x x
Az eddigi Magyar Nagydíj-győztesek és a főbb adatok (nyertes idő, körök száma, össztáv, sebesség):
1986: Nelson Piquet 2:00:34.508 ó, 76 kör, 305.064 km, 151.804 km/ó 1987: Nelson Piquet 1:59:26.793 - 76, 305.064, 153.239 1988: Ayrton Senna 1:57:47.081 - 76, 305.064, 155.401 1989: Nigel Mansell 1:49:38.650 - 77, 305.536, 167.197
x x x
A vasárnapi műsor 9.30 órakor kezdődik az F-1-esek 30 perces bemelegítő edzésével. A 77 (plusz egy felvezető) körös Magyar Nagydíjon, a világbajnokság idei 10. futamán, 14 órakor kezdődik a küzdelem. Kiegészítő programként megrendezik a jelen és a múlt túrakocsijainak és a modern sportautóknak a viadalát is.+++
1990. augusztus 11., szombat 16:55
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|