|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF egri szervezetének távirata a kormánynak
"Kérjük Önöket, hogy állhatatos és higgadt
munkával őrizzék meg a békés forradalom lehetőségét. A rendkívüli
áremelések minket is sújtanak, de ezt elviselnünk hazánkért vállalt
kötelességünk. Elítéljük a szélsőséges és erőszakos megoldások
hirdetőit. Törvények által szavatolt rendben kívánunk élni.,"
SZER, Világhíradó:
Az Európai Közösség aggodalamai Magyarországot illetően
"A Közép- és Kelet-Európában jelentkező számos és sürgős
probléma láttán az Európai Tanács - amellyel a magyar kormány
felvette az érintkezést - kifejezte szolidaritását eme ország arra
irányuló erőfeszítéseivel, hogy megoldja súlyos gazdasági
problémáit, és hogy tovább fejlődjék a piacorientációjú gazdaság
felé.
Az Európai Tanács - folytatódik a nyilatkozat - újra leszögezi:
el van tökélve arra , hogy szilárdan támogatja Magyarországot a
demokrácia, a stabilitás és a gazdasági fejlődés felé vezető úton,
aminek előfeltétele, minden erőszak elutasítása, és a törvényesség
tiszteletben tartása.
Az Európai Közösség és tagállamai ebben a kontextusban a
gazdasági együttműködési és fejlesztési szervezet keretében
segítséget fognak nyújtani Magyarországnak, hogy megbírkózhassék
problémáival, kiváltképpen az energiaellátáséval. Ugyanígy
erőfeszítéseket fognak tenni, hogy rövid időn belül bilaterális
segítséget is nyújtsanak, mégpedig az Európai Közösség kölcsöne
második részének átutalása útján - így az Európai Tanács ülésének
záróokmánya.
"
|
|
|
|
|
|
|
Kényszerszabadságon a székesfehérvári Ikarus dolgozói
|
1990. június 13., szerda - Egyhetes fizetett szabadságra
küldte szerdától dolgozóinak 75-80 százalékát az Ikarus
Székesfehérvári Gyára. Továbbá úgy döntöttek, hogy júniusban minden
péntek szabad lesz, a plusz pihenőnapokat az év második felében
szombatonként dolgozzák le a munkások. Az intézkedésekre azért
került sor, mert a székesfehérvári gyárban kedden az utolsó raktáron
levő autóbuszalvázat is felhasználták. A szállítások pedig - az
Ikarus és szállítópartnereinek problémái miatt - akadoztak.
A gyár vezetői arra számítanak, hogy a következő napokban, valamint a júniusi egyműszakos termelés miatt sikerül annyi alvázat ,,összegyűjteniük,, hogy az év második felében már folyamatosan, zavartalanul tudnak majd dolgozni. Erre szükség is lesz, ugyanis míg az első hat hónapban össszesen 2268 autóbuszra volt megrendelése a székesfehérvári gyárnak, a másidik félévben 4076-ra van biztos vevője. Ha pénzügyi problémái megoldódnak - vagyis, ha a kormány a kért milliárdokkal ,,kisegíti,, a nagyvállalatot júliustól ismét két műszakban, naponta 28-30 autóbuszt gyártanak majd a székesfehérvári szerelőcsarnokban.
A kényszerszabadság nem érintette a fejlesztésben a jövő autóbuszainak tervezésén dolgozókat, a nagy karbantartást végző üzemfenntartási munkásokat, valamint azokat, akik a nyugat-európai piacra induló buszok szerelésének befejező műveletein dolgoztak. (MTI)
1990. június 13., szerda 15:40
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|