|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF egri szervezetének távirata a kormánynak
"Kérjük Önöket, hogy állhatatos és higgadt
munkával őrizzék meg a békés forradalom lehetőségét. A rendkívüli
áremelések minket is sújtanak, de ezt elviselnünk hazánkért vállalt
kötelességünk. Elítéljük a szélsőséges és erőszakos megoldások
hirdetőit. Törvények által szavatolt rendben kívánunk élni.,"
SZER, Világhíradó:
Az Európai Közösség aggodalamai Magyarországot illetően
"A Közép- és Kelet-Európában jelentkező számos és sürgős
probléma láttán az Európai Tanács - amellyel a magyar kormány
felvette az érintkezést - kifejezte szolidaritását eme ország arra
irányuló erőfeszítéseivel, hogy megoldja súlyos gazdasági
problémáit, és hogy tovább fejlődjék a piacorientációjú gazdaság
felé.
Az Európai Tanács - folytatódik a nyilatkozat - újra leszögezi:
el van tökélve arra , hogy szilárdan támogatja Magyarországot a
demokrácia, a stabilitás és a gazdasági fejlődés felé vezető úton,
aminek előfeltétele, minden erőszak elutasítása, és a törvényesség
tiszteletben tartása.
Az Európai Közösség és tagállamai ebben a kontextusban a
gazdasági együttműködési és fejlesztési szervezet keretében
segítséget fognak nyújtani Magyarországnak, hogy megbírkózhassék
problémáival, kiváltképpen az energiaellátáséval. Ugyanígy
erőfeszítéseket fognak tenni, hogy rövid időn belül bilaterális
segítséget is nyújtsanak, mégpedig az Európai Közösség kölcsöne
második részének átutalása útján - így az Európai Tanács ülésének
záróokmánya.
"
|
|
|
|
|
|
|
Forgalomtechnikai intézkedések az M1-es autóúton
|
1990. január 4., csütörtök - Az M1-es autóút Tatabánya és
Győr közötti szakaszán forgalomtechnikai intézkedéseket vezetnek be
a napokban - erről tájékoztatta az MTI-t Törőcsik Frigyes, a
Közlekedési-, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium közúti
főosztályának vezetője.
Köztudott, hogy az Ausztria és Magyarország közötti közúti forgalom legnagyobb része a M1-es autópályán és autóúton bonyolódik le. A két ország fővárosa közötti forgalom az elmúlt években - ismert okok miatt - jelentősen megnőtt. A közlekedésbiztonsági szakemberek mindkét oldalon, a forgalombiztonság érdekében, intézkedéseket vezettek be. Az ausztriai B10-es úton például sokkoló táblákkal hívják fel a figyelmet az óvatos közlekedésre, és rendszeres sebességkontroll-mérésekkel, valamint rendőri jelenléttel törekednek a szabályos közlekedés betartatására. A veszélyes útszakaszon a fényszóró nappali használatát is javasolják.
A magyar területen megnövekedett forgalom - különösen a Tatabánya-Győr közötti autóúton - szintén különböző intézkedések bevezetését indokolta. Több figyelemfelkeltő, és a helyes közlekedésre utaló táblát helyeztek ki. Időközben, 45 kilométer hosszon, az autóúti szakasz mellett, megkezdődött az autópálya jobb oldalának építése is; az építési terület mellett szalagkorlátot helyeztek el. Már a szalagkorlát építése során is megfigyelhető volt azonban, hogy a munkaterület mellett a korlátozó jelzéseket a közlekedők nagy része figyelmen kívül hagyta. A közlekedési morál - a sebességtúllépések, a másik jármű leállósávra szorítása, a veszélyes előzések, valamint más szabálytalanságok miatt - ezen a szakaszon romlott, és emiatt a balesetek száma kritikus mértékűvé vált. Ez indokolta, hogy januártól a teljes szakaszon 90 kilométerre csökkentsék a megengedett legnagyobb sebességet, valamint további figyelemfelkeltő táblákat helyezzenek el. E jelzéseken túl a rendőri ellenőrzés fokozásával is tervezik a szabályos közlekedés betartatását és egyben az útszakasz közlekedésbiztonságának javítását. (MTI)
1990. január 4., csütörtök 15:17
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|