|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF egri szervezetének távirata a kormánynak
"Kérjük Önöket, hogy állhatatos és higgadt
munkával őrizzék meg a békés forradalom lehetőségét. A rendkívüli
áremelések minket is sújtanak, de ezt elviselnünk hazánkért vállalt
kötelességünk. Elítéljük a szélsőséges és erőszakos megoldások
hirdetőit. Törvények által szavatolt rendben kívánunk élni.,"
SZER, Világhíradó:
Az Európai Közösség aggodalamai Magyarországot illetően
"A Közép- és Kelet-Európában jelentkező számos és sürgős
probléma láttán az Európai Tanács - amellyel a magyar kormány
felvette az érintkezést - kifejezte szolidaritását eme ország arra
irányuló erőfeszítéseivel, hogy megoldja súlyos gazdasági
problémáit, és hogy tovább fejlődjék a piacorientációjú gazdaság
felé.
Az Európai Tanács - folytatódik a nyilatkozat - újra leszögezi:
el van tökélve arra , hogy szilárdan támogatja Magyarországot a
demokrácia, a stabilitás és a gazdasági fejlődés felé vezető úton,
aminek előfeltétele, minden erőszak elutasítása, és a törvényesség
tiszteletben tartása.
Az Európai Közösség és tagállamai ebben a kontextusban a
gazdasági együttműködési és fejlesztési szervezet keretében
segítséget fognak nyújtani Magyarországnak, hogy megbírkózhassék
problémáival, kiváltképpen az energiaellátáséval. Ugyanígy
erőfeszítéseket fognak tenni, hogy rövid időn belül bilaterális
segítséget is nyújtsanak, mégpedig az Európai Közösség kölcsöne
második részének átutalása útján - így az Európai Tanács ülésének
záróokmánya.
"
|
|
|
|
|
|
|
Átadták az M5-ös autóút Örkény-Kecskemét közti szakaszát (1. rész)
|
1989. július 10., hétfő - Ünnepélyes keretek között megnyitották a forgalom előtt az M5-ös autóut Örkény-Lajosmizse-Kecskemét közötti szakaszát.
A 22 kilométer hosszúságú új félautópálya szakasszal 340 kilométerre növekedett hazánk gyorsforgalmi úthálózata. A kapcsolódó beruházásokkal együtt több mint félmilliárd forint költséggel elkészült új autóutat Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter avatta fel. Beszédében, illetve az átadást követő sajtótájékoztatón hangsúlyozta: ha komolyan gondoljuk, hogy Európa részeivé akarunk válni, sűrgős változtatásokra van szükség az elmaradott hazai infrastrukturán belül is legelmaradottabb közúthálózat fejlesztéséért. Vállalkozói szemléletűvé kell tenni az ágazat irányítását és fel kell tárni az összes hazai és külföldi forrást. Ez a munka már elkezdődött. A tárca képviselői világbanki megállapodást kötöttek, miszerint ez évtől öt éven át évi 10 millió dollár hitelt kapunk az úthálózat fenntartására. Ugyancsak a napokban történt egy újabb világbanki megállapodás, 95 millió dollár értékben; a pénz jelentős része az M0-ás autópálya továbbépítését célozza. Az idén létrehozott útalap becslés szerint évi 4 millárd forinttal növelheti az utak építésére, korszerűsítésére fordítható összeget. Ez azonban kevés. A minisztérium arra a törekszik, hogy az üzemanyagból és autóeladásokból származó állami bevétel egy meghatározott hányada egyszer s mindenkorra kerüljön be az útalapba, amelynek felhasználását a Parlament illetve a nyilvánoság segítségével a lakoság széles rétege ellenőrizhetné. (folyt. köv.)
1989. július 10., hétfő 15:01
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|