|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Autóklub küldött közgyűlésének nyilatkozata
"A Magyar Autóklub küldött
közgyűlése határozottan elítéli az üzemanyagár-emelések mértékét és
módját, s kijelenti, hogy az elkapkodott drasztikus intézkedés a
jelenlegi országos feszültség forrása. A közgyűlés megállapítja,
hogy ez nem csupán a taxisok és fuvarosok ügye, hanem közvetlenül
két és félmillió családra, közvetve pedig - a benzinár-emelésekből
fakadó további áremelkedések révén - az egész társadalomra
indokolatlanul súlyos terheket rak."
SZER, Magyar híradó:
A válságról
" Rögzítsük először: kockán külföldi hírnevünk, veszélyben az
irányunkban eddig mindenütt megnyilvánuló rokonszenv. Persze,
azonnal és egylélegzetre tegyük hozzá: ez nem jelentheti, hogy
sommásan el kell ítélni a szállítási dolgozók akcióját. Nem kell
taxisofőrnek lenni ahhoz, hogy megértsük, mit jelent a benzin árának
70-75 százalékos felemelése egy kisvállalkozó számára, aki
családjával együtt él ebből: az autóból, amelyért éveken át
dolgoztak. Még csak azt, hogy esetleg szakmát kell változtatni ha
nem bírja a megterhelést -, hogy tiltakozik, kiútat, megoldást
keres? - Természetes.
Akár törvénytelen blokáddal? Nem helyeslem - de megértem. Mindig
csak másodszor érthető az áremelésben legjobban érintettek: a
szállítási vállalkozók elkeseredése.
Akkor tehát a kormány hibás, amely felemelte a benzinárakat?
Korántsem. Sőt: ez volt az egyedüli megoldás."
|
|
|
|
|
|
|
Reggeli hírek
|
London, 1990. október 27. (BBC, kora reggeli híradás)
Az Európai Közösségben újból meghiúsult az a törekvés, amely a mezőgazdasági támogatások csökkentése miatti nézeteltérés elsímítását célozta volna. Luxemburgi találkozójukon az illetékes minisztereknek nem sikerült megállapodniok egy olyan tervezetben, amely a szubvenciók harminc százalékos leszállítását irányozta elő. A jelentések szerint Franciaország és Németország akadályozta meg a döntés meghozatalát, mivel attól tart, hogy gazdálkodói hátrányos helyzetbe kerülnének. A brit mezőgazdasági miniszter a későbbiekben szabotázzsal vádolta a két országot. A BBC diplomáciai tudósítója hangsúlyozza, hogy a szuvenciók körüli vita árnyékot vet a közösség vezetőinek mai Rómában tartandó találkozójára is. Az amerikai mezőgazdasági miniszter arra figyelmeztetett, hogy amennyiben a közösség nem hajlandó jelentős mértékben csökkenteni a mezőgazdasági támogatások mértékét, kereskedelmi háború törhet ki. Amerika a szubvenciók minimum hetvenöt százalékos csökkentését kívánja, ez lenne a feltétele annak, hogy a közösség csatlakozhassék ahhoz az új világkereskedelmi megállapodáshoz, melynek aláírását már több mint száz ország fontolgatja.
Bush elnök arra készül, hogy James Baker külügyminisztert újabb látogatásra küldi Szaud-Arábiába, hogy megvizsgálják az Öböl-menti helyzetet. A Fehér Ház közleménye nem részletezi, hogy a külügyminiszter még mely országokba látogatna el. De annyi valószinűnek látszik a jelentésekből, hogy az utazásra a jövő héten sor kerülhet. A BBC washingtoni tudósítója úgy vélekedik, hogy noha az Egyesült Államok továbbra is diplomáciai megoldásokat keres, Baker külügyminiszter azzal az üzenettel érkezik majd a térségbe, hogy a nemzetközi erők készek a háború megindítására, amennyiben más lehetőséget nem látnak arra, hogy rákényszerítsék Szaddam Huszeint a Kuvaitból történő kivonulásra.
Göncz Árpád köztársasági elnök sürgette, hogy a kormány függessze fel a benzin áremeléseket, amelyek a taxisok és a teherautó söfőrök széleskörű tiltakozó akciójához vezettek Magyarországon. Göncz Árpád rádióban elhangzott nyilatkozatában azt mondotta, hogy a döntés, melynek nyomán az üzemanyagárak csütörtök éjféltől mintegy 70 százalékkal emelkedtek, politikai válságot idézett elő. Javasolta, hogy az áremelést hétfőig ne léptessék érvénybe. S a kormány igyekezzék kompromisszumos megoldásra jutni a közlekedési dolgozókkal. (folyt.)
1990. október 27., szombat
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|